Разкрити са огромни нови изображения на космоса, за да помогнат на учените да разберат как вселената се променя около нас
Снимка: skynews.com
Sky News | 2024-05-23 | 16:17:19

Огромна съкровищница от информация беше публикувана в сряда въз основа на само 24 часа събиране на данни от телескопа.

Мисията Euclid на Европейската космическа агенция (ESA), която стартира през юли 2023 г., използва една от най-големите камери, изпращани някога в космоса, за да наблюдава два милиарда галактики.

Изображение: Beta Phoenicis, много ярка звезда на преден план лежи в нашата собствена галактика и може да се види от човешкото око. Снимка: ESA

Това е един от най-мощните инструменти, с които учените разполагат, за да разберат как се променя Вселената, и разработката му беше ръководена от професор Марк Кропър от UCL.

„Забележителното в изображенията е колко са големи", каза професор Кропър.

"Когато погледнете през микроскоп, виждате нещата с невероятни детайли, но можете да видите само малка област които ви позволяват да видите толкова детайли във всичко на масата си наведнъж.

WASP-193b: „Супер пухкава“ планета от захарен конец, по-голяма от Юпитер е открит от астрономи

„Така се чувства с Евклид.“

Изображение: Евклид е уловил моментите, когато галактиките са еволюирали и са се слели в групата на галактиките Дорадо, с приливни опашки и черупки, наблюдавани в резултат на текущи взаимодействия. Снимка: ESA

Екип от повече от 2000 учени непрекъснато изучава данните, които изпраща обратно на Земята, в продължение на шест години телескопът ще създаде карта, като снима вселената в детайли, а не само по-близките части на нея. тя, но се връща обратно в открития космос.

Открития на тъмната материя

Учените ще използват тази карта, за да изчислят начина, по който вселената се е променила, като изучават пространството между всички галактики, звезди, планети, прах и други частици. Това пространство между тях е изпълнено с тъмна материя и тъмна енергия.

Обикновената материя - звездите, галактиките, планетите и елементите, от които сме изградени - съставлява само около 5 процента от Вселената.

Прочетете повече:
WASP-193b: Открита е „супер пухкава“ планета от бонбони, по-голяма от Юпитер
Astrocomb може да помогне за откриването на подобни на Земята планети
Нов експеримент за търсене на мистериозни скрити частици

Обясняването на истинската природа на останалата част от нея - тъмната материя и тъмната енергия - е една от най-важните, но предизвикателни цели на космологията.

Изображение: Погледът на Евклид към Abell 2390 показва звезди, които са били откъснати от техните родителски галактики и седят в междугалактическото пространство. Снимка: Изображение на ESA: Изображение на Евклид на галактически клъстер Abell 2390. Снимка: ESA

„Ключова част от нашата цел като космическа агенция е да разберем повече за Вселената, от какво е направена и как работи“, каза д-р Каролайн Харпър, ръководител на космическите науки в Космическата агенция на Обединеното кралство.

„Няма по-добър пример за това от мисията на Евклид – знаем, че по-голямата част от Вселената е изградена от невидима тъмна материя и тъмна енергия , но всъщност не разбираме какво е това или как влияе върху начина, по който се развива Вселената."

Изображение: NGC 6744, типичен пример за вида галактика, която в момента формира повечето от звездите в местното вселена. Снимка: ESA

Учени от Обединеното кралство са участвали в почти всеки аспект на Euclid, което според ръководителя на ESA „показва значението на международното сътрудничество.“

„Мисията е резултат от много години от упорит труд от учени, инженери и промишленост в цяла Европа и [...] по целия свят, всички събрани от ESA", каза генералният директор на ESA Йозеф Ашбахер.

"Те могат да се гордеят с това постижение - резултатите не са малко за такава амбициозна мисия и такава сложна фундаментална наука Евклид е в самото начало на своето вълнуващо пътуване за картографиране на структурата на Вселената."

Източник: skynews.com