Молекулата „показва обещание“ като ефективна първа линия за лечение на рак на простатата
Снимка: independent.co.uk
Independent News | 2024-01-01 | 13:24:48

При тестване на молекулата срещу клетки както от първичен, така и от метастатичен рак на простатата – къде е започнал ракът и къде се е разпространил в друга част на тялото – изследователите установиха, че той спира размножаването на клетките.

При по-високи дози той убива рака както от първични, така и от метастатични ракови клетки, като същевременно остава безопасен за здравите клетки, установиха лабораторните експерименти.

Изследователите казаха, че въпреки че карнозинът се разгражда бързо от ензимите в тялото, той потенциално може да бъде първоначално лечение за рак на простатата, ако се използва механизъм за постоянно бавно освобождаване.

Това може да включва инжектиране на молекулата вътре в тумора и освобождаването му в достатъчно количество, преди да започне да се разгражда и да губи въздействието си.

Друг подход може да бъде използването на подобни на карнозин молекули, които са устойчиви на разграждане от ензими.

The учените казват, че надеждата тогава би била растежът на тумора да се наблюдава чрез нивото на простатен специфичен антиген (PSA) в кръвта и ако продължи да расте, тогава пациентът ще има възможност за операция.

Водещият изследовател д-р Стефани МакАрдъл, учен в Центъра за изследване на рака John van Geest на NTU, каза: „Нашите резултати показват, че карнозинът има значителен инхибиторен ефект in vitro върху пролиферацията на човешки клетъчни линии от рак на простатата.

„Въпреки че карнозинът по-рано е показвал, че има антитуморен ефект, потенциалната му роля конкретно в раковите клетки на простатата беше неизвестна.“

Manchester Metropolitan University, е публикувано в Journal of Cellular and Molecular Medicine.

Източник: independent.co.uk