Астрономи откриха слънчева система с 6 планети в перфектен синхрон
Снимка: foxnews.com
Fox News | 2023-11-30 | 10:29:07

Астрономи откриха слънчева система с 6 планети в перфектен синхрон

Астрономи, използващи сателити за лов на планети, откриха рядка слънчева система с шест планети, движещи се напълно синхронно една с друга, сякаш не са били докоснати от всяка външна сила, откакто е била създадена преди милиарди години.

Асошиейтед прес съобщи, че откритието е обявено в сряда и може да даде представа как са слънчевите системи в галактиката Млечен път създадена.

Новооткритата система е на около 100 светлинни години, като една светлинна година се равнява на 5,8 трилиона мили.

Това изображение е предоставено от НАСА показва илюстрация на художник на телескопа Tess. Астрономите са открили шест планети, обикалящи около ярка близка звезда в перфектна ритмична хармония. Те казват, че това е рядко, замразено във времето космическо чудо, което може да помогне да се обясни как са се появили слънчевите системи в цялата галактика. Компактната синхронизираща система, обявена в сряда, е на 100 светлинни години. ((НАСА чрез AP))

Системата също се намира в съзвездието Coma Berenices.

Астрономите са използвали Тес на НАСА и Хеопс на Европейската космическа агенция, два спътника за лов на планети, за да локализират системата от планети, въртящи се около една звезда.

Но за тези, които се надяват и си въобразяват, че планетите съдържат живот, докладът предполага, че нито една от тях не е в така наречената обитаема зона на звездата, което означава, че там е малка вероятността да има живот, какъвто го познаваме.

"Тук имаме златна мишена за сравнение", каза Адриен Лелеу от университета в Женева. Лелеу беше част от международен екип, който публикува резултатите в списание Nature.

Тази илюстрация, предоставена от Европейската космическа агенция, показва илюстрация на художник на телескопа Хеопс в орбита над Земята . Астрономите са открили шест планети, обикалящи около ярка близка звезда в перфектна ритмична хармония. Те казват, че това е рядко, замразено във времето космическо чудо, което може да помогне да се обясни как са се появили слънчевите системи в цялата галактика. Компактната синхронизираща система, обявена в сряда, е на 100 светлинни години. ((Европейска космическа агенция чрез AP))

Въпреки че бяха наблюдавани шест планети, въртящи се около звездата, известна като HD 110067, може да има повече.

Въпреки това, шестте известни планети, обикалящи около звездите са около два до три пъти по-големи от земята, но имат плътност, подобна на газовите гиганти в нашата слънчева система.

Също така, уникално за откритата система е как планетите обикалят около началото като синхронизирана симфония, както е описано от учените.

Енрик Пале от Института по астрофизика на Канарските острови е съавтор на резултатите и каза, че перфектното синхронно движение на планетите е известно като резонанс, добавяйки, че те се движат много „прецизно“ и „много подредено.“

Илюстрация на слънчевата система. (Tobias Roetsch/Future Publishing чрез Getty Images)

Планетата, която е най-близо до звездата, завършва три орбити за всеки две от втората най-близка звезда, съобщи АП, и е еднаква както за втората и третата най-близки планети, така и за третата и четвъртата най-близки планети.

Орбитите на двете най-външни планети са съответно 41 и 54,7 дни, а най-вътрешната планета извършва шест обиколки за всяка една орбита, която извършва най-външната планета.

Учените казват, че всички слънчеви системи започват по този начин, но само около Системите 1 на 100 запазват синхрона, който се наблюдава в новооткритата система — нашата слънчева система не е една от тях.

Нещата, които могат да нарушат синхрона на слънчевата система, включват гигантски планети, метеорни бомбардировки, и близки срещи със съседни звезди.

Хю Осбърн от университета в Берн беше част от екипа, направил откритието, и каза, че е бил „шокиран и възхитен“, когато орбиталните периоди на планетите от системата се доближиха до предсказаното от учените.

"Челюстта ми беше на пода", каза той. „Това беше наистина хубав момент.“

Associated Press допринесе за този доклад.

Greg Wehner е репортер на извънредни новини за Fox News Digital.

Източник: foxnews.com