Белият дом инструктира НАСА да даде на Луната своя собствена часова зона, тъй като космическата надпревара се засилва
Снимка: mirror.co.uk
The Mirror | 2024-04-05 | 23:23:49

Тъй като все повече фирми и нации навлизат в космическата надпревара, Белият дом инструктира НАСА да оглави усилията за подпомагане на създаването на стандартно време за Луна и други планети в нашата слънчева система.

Бележка, която наскоро беше публикувана, предполага, че новата часова зона, която ще бъде въведена до края на 2026 г., може да бъде известна като координирано лунно време (LTC ). Един нормален лунен ден има 29,53 земни дни.

Часовникът на Луната добавя приблизително 56 микросекунди в сравнение с 24-часовия ден на Земята поради по-ниската гравитация на Луната. Европейската космическа агенция (ESA) също наскоро проучи нова възможна часова зона за небесното тяло.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ: Странен момент силует, осветен от неидентифицирани „космически отломки“, докато изстрелването на ракета озадачава зрителите

Концепцията за космически изследователи, използващи взаимно договорено време, съществува от години. Чуждестранната агенция не е направила публично съобщение за датата на публикуването му, поради което не е сигурно дали Съединените щати ще приемат искане, отправено от ESA.

„Със споделена визия и единство на целите отдели и агенции, Съединените щати ще ръководят отговорното, мирно и устойчиво изследване на пространството Cislunar и прилагането на откритията в тази област“, ​​се казва в меморандума на Службата за политика в областта на науката и технологиите на Белия дом. „OSTP ще води и подкрепя прилагането на тази политика и насоки.“

Времената рамка в меморандума предполага, че преди хората да се върнат в лунното тяло, Луната ще бъде в официална часова зона. За първи път от 1972 г. мъже и жени ще бъдат изпратени на лунната повърхност с програмата Artemis.

За всички най-нови новини, политика, спорт и шоубизнес от САЩ отидете на The Mirror US.

По време на планираната мисия Artemis III през 2026 г. НАСА планира да приземи хора близо до Южния полюс на Луната, за да търси ледени отлагания и други основни поддържащи компоненти.

Освен това космическата агенция възнамерява да създаде комуникационна мрежа, подобна на навигационните системи на Земята на Луната. Освен засилените дейности на лунната повърхност, НАСА в момента финализира дизайна на своята космическа станция, Lunar Gateway, която се очаква да кръжи близо до Луната.

Модулите за предложената космическа станция могат да бъдат изпратени в орбита още през 2025 г. и се очаква да започне да функционира до 2028 г. Мисията ще бъде съвместно начинание на Съединените щати, Европа, Япония, Канада и Обединените арабски емирства, подобно на Международната космическа станция.

Artemis III ще бъде първата експедиция на човечеството, която ще се върне на лунната повърхност от повече от 50 години след две тестови мисии на Artemis. Чрез изпращането на първите хора да изследват района близо до Южния полюс на Луната, НАСА ще създаде история.

Източник: mirror.co.uk