Световни новини без цензура!
Бутилираната вода съдържа 100 пъти повече пластмасови частици, отколкото се смяташе досега: проучване
Снимка: nypost.com
New York Post | 2024-01-09 | 18:45:55

Бутилираната вода съдържа 100 пъти повече пластмасови частици, отколкото се смяташе досега: проучване

Средната еднолитрова пластмасова бутилка вода съдържа равнища на „ нанопластмаса “, които са 100 пъти по-високи от считаното до момента, съгласно ново изследване.

Рецензираното изследване, първото, което тества за частици с дължина под 1 микрометър - или 1/70 от ширината на човешки косъм - откри, че литровите бутилки са били заредени със приблизително 240 000 пластмасови частици, съгласно списанието Сборник на Националната академия на науките.

Предишни изследвания проучиха единствено микропластмаси, които са с дължина сред 1 и 5000 микрометра.

Нанопластмасите обаче съставляват евентуално по-голям риск за здравето, защото са задоволително дребни, с цел да обхванат в клетките и да навлязат в кръвообращението, плюс това имат способността да влияят върху органите, споделиха специалисти.

Те също могат да преминат през плацентата при бременна жена и да обиден неродените бебета.

„ Разследването на въздействието на нанопластмасите върху здравето сега е в начален етап, което постанова спомагателни проучвания “, сподели съавторът на проучването Бейжан Ян, екологичен химик в Колумбийския университет, пред The ​​Post във вторник.

вижте също

Химикали, които могат да причинят рак, неплодородие, „ необятно публикувани “ в пакетирани артикули като Cheerios: отчет

Като част от изследването Ян и водещият създател Naixin Qian създадоха нова микроскопска техника за идентифициране на нанопластмаси – технология, която преди този момент не беше задоволително напреднала, с цел да удостовери съществуването на дребни частици в бутилирана вода.

Новата технология беше употребена за проучване на 25 разнообразни марки 1-литрови бутилки за вода.

Въпреки че откривателите отхвърлиха да уточнят кои марки са тествали, те откриха сред 110 000 и 370 000 от тези дребни пластмасови фрагменти във всеки от литрите – 90% от тях нанопластмаси, съгласно Bloomberg, който беше отчет за докладване на изследване.

Според Mayo Clinic възрастните мъже би трябвало да пият към 3,7 литра вода дневно, до момента в който дамите би трябвало да се стремят към 2,7 литра – количество, което подлага мъжете и дамите надлежно на 888 000 или 648 000 пластмасови частици дневно би трябвало ли хората да изберат да получават дневния си банкет на вода напълно от вода, бутилирана в пластмасови контейнери.

„ Бих предложил на потребителя да обмисли прекосяването към други варианти, като чешмяна вода и бутилки за вода за многократна приложимост “, сподели Ян.

Съавторите споделиха на Bloomberg, че техните проучвания върху нанопластмасите няма да спрат до бутилираната вода и имат проекти да проучат за какво се появяват дребни пластмасови частици в пробите от чешмяна вода и сняг, които възнамеряват да съберат от западна Антарктика.

„ Не можем да кажем дефинитивно, че чешмяната вода е по-здравословна “, сподели Ян.

„ Водата от чешмата може да съдържа други замърсители, като тежки метали и черен въглерод, които може да са по-малко публикувани в бутилираната вода. Добра концепция би било да ревизирате локалния отчет за качеството на водата. “

Разкритията на откривателите идват на фона на констатациите на Consumer Reports от предходната седмица, че евентуално рискови равнища на пластмасови химикали могат да бъдат открити в Cheerios, Coca-Cola и Gerber зърнени храни.

Застъпническата група с нестопанска цел тества 85 хранителни продукта, продавани в супермаркети и от вериги за бързо хранене, като откри известно равнище на пластмасови химикали в 84 от тях.

Химикалите, наречени „ пластификатори “ или фталати, нормално заразяват продуктите, като проникват през опаковъчните материали, съгласно отчета.

Те могат да причинят рак, неплодородие, вродени недостатъци, затлъстяване и други обилни здравословни проблеми, се споделя в отчета, което накара федералните да призоват да забранят използването на фталати.

Източник: nypost.com


Свързани новини

Коментари

Топ новини

WorldNews

© Всички права запазени!