Черепите на тийнейджърите T. Rex принадлежат на различни динозаври, твърдят учени след десетилетия на дебат
Снимка: skynews.com
Sky News | 2024-01-03 | 03:12:19

Според изследване от Центъра за еволюция Милнър към Университета на Бат, вкаменелостите са от възрастни, което означава 66-милионния -годишните останки са по-вероятно от Nanotyrannus.

Д-р Ник Лонгрич от университета каза, че е „доста поразен“ от откритията, базирани на анализ на растежни пръстени във фосилизираните кости и моделиране на растеж на животните.

"Не очаквах да е толкова убедително", каза той. „Ако бяха млади T. Rex, те трябваше да растат като луди, да качват стотици килограми годишно, но ние не виждаме това.

„Опитахме да моделираме данните по много различни начини и продължавахме да получаваме ниски темпове на растеж.

„Това изглежда като краят на хипотезата, че тези животни са млади T. Rex.“

Прочетете повече:
Последно хранене на T. Rex, разкрито след стомашно съдържание, запазено във вкаменелости

Изображение: Сравнение на черепи на T. rex и Nanotyrannus. Снимка: Longrich et al/ Fossil Studies/PA Wire Изображение: Pic: Longrich et al/ Fossil Studies/PA Wire

При моделирането на университета в Бат изследователите отбелязаха, че изследваните динозаври биха нараснали до максимален размер от около 900 до 1500 килограма и пет метра, около 15% от размера на възрастен T. Rex.

Д-р Лонгрич добави: „По същия начин, по който котенцата приличат на котки, а кученцата приличат на кучета, младите екземпляри на различни тиранозаври са отличителни.

„И Nanotyrannus просто не прилича на T. Rex... Ръцете всъщност са по-дълги от тези на T. Rex.

„Дори най-големият T. Rex, има по-къси ръце и по-малки нокти, отколкото при тези малки Nanotyrannus.

„Това беше животно, чиито ръце всъщност бяха доста страхотни оръжия. Това наистина е съвсем различно животно – малко, бързо, пъргаво.

„Т. Рекс разчиташе на размер и сила, но това животно разчиташе на скорост.“

Докладът беше публикуван в списание Fossil Studies.

Източник: skynews.com