Световни новини без цензура!
Детските яйчни алергии намаляват, тъй като ранното въвеждане става по-често, установява ново проучване
Снимка: cnn.com
CNN News | 2026-06-08 | 17:10:25

Детските яйчни алергии намаляват, тъй като ранното въвеждане става по-често, установява ново проучване

Вижте всички тематики Връзката е копирана! Следвайте Но нови проучвания демонстрират, че въвеждането на яйца на 6-ия месец вместо това понижава алергиите към яйца в детска възраст. Някога се споделяше на родителите да държат яйцата надалеч от бебетата, изключително тези, изложени на риск от алергии. В изследването разпространяването на алергията към яйца е намаляло с повече от 17% измежду децата след смяната на насоките.

Родителите са били съветвани да пазят алергенни храни като яйцата надалеч от бебетата, изключително в случай че алергиите са били в фамилията. Но въз основа на скорошни и разрастващи се доказателства съветът към този момент е съвсем противопоставен – и нови проучвания демонстрират, че смяната в насоките се отплаща.

След фрапантната смяна в насоките към този момент да не се държат алергенни храни надалеч от бебетата до 1 до 3-годишна възраст и вместо това да се вкарват до 6-месечна възраст, разпространяването на алергията към яйца измежду децата е намаляло с повече от 17% в ново изследване, оповестено в понеделник в списанието JAMA Pediatrics.

„ Тези констатации акцентират, че измененията в насоките, когато се основават на висококачествени доказателства и са необятно възприети, могат да доведат до значимо понижаване на разпространяването на хранителната алергия “, сподели в имейл Дженифър Коплин, началник на групата по детска алергия и епидемиология в Центъра за проучване на детското здраве на Университета на Куинсланд и водещ създател на новото изследване.

3 минути четене

Проучването, основано в Австралия, добавя възходящия набор от доказателства в поддръжка на това, че най-новите насоки освен се смятат за безвредни, само че също по този начин са свързани със доста понижаване на алергиите към яйца измежду децата. Констатациите могат да предложат известно утешение на родителите, които може би към момента не са сигурни по кое време да вкарат евентуално алергенни храни на своите бебета.

„ Доколкото ни е известно, това е първото изследване, което демонстрира понижаване на алергията към яйца на равнище популация след въвеждането на нови насоки за хранене на бебета “, сподели Коплин.

Разбиване на пъзела на алергията

В Съединените щати рекомендациите за попречване на хранителни алергии измежду децата се развиха фрапантно през последните няколко десетилетия, оставяйки някои родители да се чудят на кое управление да се доверят и дали следването на най-новите препоръки е в действителност безвредно.

През 2000 година Американската академия по педиатрия предложи бебетата с висок риск от алергии, в това число тези с екзема или фамилна анамнеза за хранителни алергии, да заобикалят яйца до 2-годишна възраст. Мисленето по това време беше, че забавянето на излагането може да помогне за попречване на алергични реакции.

Но с появяването на повече доказателства тези насоки започнаха да се трансформират. През 2008 година AAP актуализира своите насоки в поддръжка на въвеждането на яйца до 6-месечна възраст, цитирайки, че има „ малко доказателства “, че забавянето на въвеждането на алергенни храни предотвратява алергиите.

Изследванията от ден на ден поддържат тази смяна: по-ранното въвеждане на яйца наподобява понижава риска от развиване на алергия към яйца.

3 минути четене

В международен мащаб насоките за попречване на алергии също бяха обновени. В Австралия насоките за хранене на бебета за попречване на алергии бяха обновени през 2016 година, с цел да се предложи въвеждането на яйца и други хранителни алергени през първата година от живота, с цел да се понижи рискът от хранителна алергия, съгласно новото изследване.

Не е извънредно да забележим разрастващи се насоки в медицината, само че " поуката, която би трябвало да вземем от тази история, е освен, че науката се самокоригира. А че първичната неточност можеше да бъде избегната ", пишат доктор Арън Карол от организацията с нестопанска цел AcademyHealth и доктор Рон Керен от Детската болница във Филаделфия в публицистична публикация, съпътстваща новото изследване в JAMA Pediatrics.

" Полето издаде рекомендации, които надвишиха доказателствата, и фамилиите живееха с следствията. Дължим на фамилиите почтено отчитане на това ", пишат Карол и Керен в публицистичната публикация.

„ И ние изискуем на идващото потомство пациенти да се придържаме към по-висок стандарт – подобен, който включва подредба на доказателствата, тъй че фамилиите да схванат степента на сигурност зад дадена рекомендация, наложителна преоценка на постоянни шпации и ангажимент за финансиране на изпитванията, които могат да запълнят пропуските в доказателствата преди да бъдат издадени насоки, а не десетилетия по-късно “, пишат те. „ Когато нямаме доказателства в поддръжка на дадена рекомендация, би трябвало да го кажем ясно и без терзание, вместо да запълним мълчанието с уверени препоръки, които се оказват неверни. “

8 минути четене

Новото изследване е паралел на скорошно проучване, изследващо по какъв начин същата смяна в насоките за алергия към фъстъци е довела до понижаване на разпространяването на алергия към фъстъци измежду децата. Отделно изследване, оповестено в списание Pediatrics предходната година, откри, че равнищата на алергия към фъстъци са намалели след публикуването на обновени насоки.

Яйца по-рано, по-малко алергии

Новото изследване включва данни за повече от 7000 бебета на възраст сред 11 и 15 месеца, които са имали визити за имунизация в центрове в Мелбърн, Австралия. Бебетата съставляват две групи: някои са имали визити, настъпили сред 2007 и 2011 година, преди насоките в Австралия да бъдат обновени, а другите са имали визити, настъпили сред 2018 и 2019 година, след актуализацията.

И за двете групи – тези с визити преди и след актуализацията – родителите попълниха въпросници, а бебетата бяха тествани за алергия към яйца. След това откривателите проучиха всяка група, като разгледаха деликатно на каква възраст всяко бебе е било осведомено с яйца и какъв брой от тях са били алергични към яйца.

„ Започнахме това изследване с вярата да забележим понижаване на яйцата и други храни

Източник: cnn.com


Свързани новини

Коментари

Топ новини

WorldNews

© Всички права запазени!