Две бебета динозаври, открити във вкаменелости на тиранозавър, хвърлят светлина върху променящата се диета
Снимка: breakingnews.ie
Breaking News | 2023-12-09 | 11:24:48

Останките от две бебета динозаври са открити във вкаменелостите на тиранозавър на 75 милиона години, хвърляйки нова светлина върху променящата се диета на древни хищници.

Според проучване, публикувано в списанието Science Advances, задните крайници на два малки птицеподобни динозаври, наречени ситипе, са открити под гръдния кош на млад горгозавър, близък братовчед на тиранозавъра rex.

Изследователите, които стоят зад изследването, казват, че откритието предполага, че младият горгозавър е бил плячка на малки, млади динозаври, докато по-ранни фосилни доказателства показват, че възрастният горгозавър е нападал и изяждал много големи растителноядни динозаври, които са живели на стада.

Д-р Дарла Зеленицки, един от водещите учени в изследването, каза пред BBC, че откритието е „солидно доказателство че тиранозаврите са променили драстично диетата си, докато растат”.

Тя каза: „Сега знаем, че тези тийнейджъри (тиранозаври) са ловували малки, млади динозаври.

„Тези по-малки, незрели тиранозаврите вероятно не са били готови да скочат в група рогати динозаври, където възрастните са тежали хиляди килограми. да бъдат подготвени за изследване.

Първоначалното откритие е направено от персонала на кралския палеонтологичен музей Тирел в Алберта, който е забелязал малки кости на пръстите на краката, стърчащи от гръдния кош.

Д-р Франсоа Териен, другият водещ учен в изследването каза пред BBC: „Скалата в гръдния кош беше премахната, за да разкрие това, което беше скрито вътре.

„И ето – пълните задни крака на две бебета динозаври, и двете под една година.“

Източник: breakingnews.ie