„Идва от небето“: Фермер от Саскачеван намира парче космически боклук в полето
Снимка: globalnews.ca
Global News | 2024-05-14 | 20:36:07

„Идва от небето“: Фермер от Саскачеван намира парче космически боклук в полето

Бари Соучук обикновено не се занимава с последната граница.

66-годишният -старият фермер от Саскачеван е много по-фокусиран върху сеитбата.

Но когато откри гигантско парче отломки в нивата си, Савчук беше шокиран да научи, че вероятно е част от ракета.

„Не всеки ден излизаш в полето си и намираш космически боклук“, каза Савчук през смях от предната седалка на своя трактор.

Саучук, който се занимава със земеделие с тримата си сина близо до Итуна, североизточно от Regina, проверяваше влагата в полетата си в края на април, когато забеляза предмета.

Когато се приближи, той се обърка.

Изглеждаше като изгоряло... нагоре парче въглеродни влакна с алуминиева пчелна пита между тях, каза той. Изглежда имаше и хидравличен цилиндър сред отломките.

Не приличаше на нещо, което семейството му някога е срещало в имота си преди.

„Знаехме, че идва от небето, защото не можеше да стигне дотам само,” каза Савчук.

Той каза, че един от синовете му е направил някои изследвания и е решил, че трябва да са космически отпадъци.

Извънредни новини от Канада и по целия свят, изпратени на вашия имейл, както се случва.

Семейството сметна, че това е забавно начало на разговор. Те направиха интервю с местен вестник за находката и възможните й връзки с безкрайността и отвъд нея.

Снимките на откритието достигнаха до Саманта Лоулър, доцент по астрономия в университета в Реджина.

„Това определено е космически боклук“, каза Лоулър.

Лоулър изпрати снимките и информацията за това къде е намерен на колегата си Джонатан Макдауъл, астрофизик от Харвард, който проследява космическите изстрелвания.

Разглеждайки данните, той установи, че находката на фермера вероятно е свързана с космически кораб SpaceX Dragon, който се е върнал на Земята през февруари с четирима пътници от Международната космическа станция.

Макдауъл публикува на социалните медии, че траекторията за повторно влизане за багажната секция на космическия кораб е преминала в рамките на няколко километра от мястото, където е открит големият обект в полето.

SpaceX не отговори на искане за коментар.

Бордът по транспорт и безопасност на Канада потвърди, че няма съобщения за самолети, които биха могли да обяснят обекта.

Лоулър каза, че SpaceX Dragon е капсула, използвана за изпращане на хора до космическата станция. Неговият багажник, товарно пространство без налягане, е прикрепен към капсулата и осигурява захранване по време на полета и докато е на станцията. Багажникът се изхвърля преди корабът да навлезе в атмосферата, където се очаква да изгори.

Но не винаги.

Парчета от отломки бяха открити в земеделска земя в Австралия през 2022 г. . Австралийската космическа агенция потвърди по това време, че е от мисия на SpaceX.

Обекти, за които се подозира, че са подобни космически отпадъци, също бяха открити във ферма в щата Вашингтон миналата година.

Лоулър каза, че вярва, че повече боклуци ще кацнат по света, докато частните компании подкрепят бизнеса в космоса. Всяка една ракета, независимо дали транспортира хора или сателити, има различни материали, които са останали в орбита.

Само SpaceX има съзвездие от повече от 5000 сателита.

Лоулър каза, че проследяване на боклуци в космоса е случайно. Тя проучва драматичното увеличаване на сателитите и ефекта му върху астрономията и химията на атмосферата.

„Крещя за това от пет години, а сега парче боклук падна на час път от къщата ми, “, каза Лоулър. "Това е лудост. Буквално е близо до дома.“

Във фермата на Савчук не се е променило много. Погледът на фермера не блуждае към небето повече, отколкото преди.

„Ние отглеждаме зърно“, каза той. „Това е, което правим.“

Източник: globalnews.ca