Калцият може да бъде ключът към лечението на рака, тъй като учените създават свръхмощно „противотуморно“ лекарство
Снимка: nypost.com
New York Post | 2024-01-31 | 03:55:37

Отбележете едно за добрите момчета в битката срещу рака.

Изследователи от женския университет Ewha в Сеул, Южна Корея са успели да създадат мощен химичен състав, който може да унищожи туморните клетки, разкриват открития в списание Angewandte Chemie.

Учените създадоха обещаващото ново лекарство за борба с рака чрез манипулиране на нивата на калций в клетките — предполага се, че това е ключът към „антитуморна“ формула.

Обикновено твърде много калциеви йони са вредни и ще задушат елементи от здравия клетъчен състав като митохондриите, известни от всеки ученик по биология в 9-ти клас като електростанцията на клетката.

Но сега учените са намерили начин да използват този вреден свръхприток, за да предотвратят и унищожат туморните клетки в тялото чрез това, което те наричат ​​„калциева буря“.

вижте също

Пробивите на AI може да доведат до ранно откриване на рак на яйчниците, показват нови изследвания.

Нов тест открива рак на яйчниците по-рано — благодарение на изкуствения интелект

Също така беше установено, че излагането на инфрачервена светлина ще улесни новото лекарство за споменатата буря.

Инжекционната формула е тествана вътре в мишки, които са се заразили с тумори чрез специално модифицирани силициеви перли, които не причиняват вреда на гризачите.

След като достигна до кръвообращението им, екипът успя да определи, че лекарството успешно достигна тумора и се активира в присъствието на инфрачервена светлина.

Само за няколко дни техните тумори изчезнаха.

Сега изследователският екип е оптимист, че тази формула може да се използва и за по-нататъшни биомедицински изследвания.

Съобщението идва и след нов, задвижван от машинно обучение начин за точен скрининг за рак на яйчниците.

Източник: nypost.com