Световни новини без цензура!
Може ли пластмасовото замърсяване да увреди здравето на сърцето ни? Проучване показва, че микропластмасата повишава риска от инфаркт
Снимка: euronews.com
Euro News | 2024-03-08 | 17:02:03

Може ли пластмасовото замърсяване да увреди здравето на сърцето ни? Проучване показва, че микропластмасата повишава риска от инфаркт

Ново изследване проучва въздействието на пластмасите върху здравето на сърцето, показвайки по-висок риск от инфаркти или инсулти.

Как микропластмасите и още по-малките нанопластмаси въздействат на сърцето?

Това е въпросът, заложен от малко италианско изследване, което откри, че тези дребни пластмасови частици, най-вече невидими наночастици, са в артериална плака на участниците в изследването.

Изследователите проучиха 257 души, които са претърпели интервенция за изчистване на запушени кръвоносни съдове, разглеждайки натрупването на мазнини в техните каротидни артерии, които доставят кръв към мозъка, лицето и шията. Микропластмасите, погълнати от хората, могат да бъдат открити във всеки орган, в това число мозъка, открива ново изследване

Използвайки два метода, те откриха доказателства за нанопластмаси в плаката при 150 пациенти, без доказателства за пластмаса при към 107 пациенти.

Пациентите са били проследявани в продължение на три години и през това време 20 % от тези с пластмаса в артериите са имали сърдечен удар, инсулт или са умряли заради каквато и да е причина спрямо осем % в групата без доказателства от пластмаси.

Констатациите бяха оповестени в New England Journal of Medicine тази седмица.

„ Тревожно известие “

Изследователите също откриха, че кръвоносните съдове на тези с пластмаса са били по-възпалени от тези без и по този метод могат да ги изложат на по-голям риск от инфаркти, инсулти и гибел.

„ Надявам се, че тревожното обръщение от нашето изследване ще увеличи съзнанието на жителите, изключително държавните управления, с цел да осъзнаят най-сетне значимостта на здравето на нашата планета “, сподели доктор Рафаеле Марфела от Университета на Кампания в Италия, който управлява изследването.

Антибиотичната устойчивост е „ подценявано “ влияние на замърсяването с микропластмаса, открива изследването

Необходими са още проучвания, съгласно доктор Филип Ландриган от Бостънския лицей, който написа съпътстваща публицистична публикация в списанието.

Той сподели, че това е първият отчет, предполагащ връзка сред микропластмасата и нанопластмасата със заболяване при хора.

Други учени са разкрили пластмасови частици в белите дробове, черния дроб, кръвта, плацентата и кърмата.

„ Това не потвърждава причина и разследване, само че допуска причина и разследване ", сподели той. „ И би трябвало незабавно да бъде възпроизведено или опровергано от други изследвания, осъществени от други откриватели в други популации “.

Съществени ограничавания

„ Проучването е завладяващо. Въпреки това в действителност има основни ограничавания “, сподели пред Associated Press доктор Стив Нисен, сърдечен специалист в клиниката в Кливланд.

„ Това е сигнал за пробуждане, че може би би трябвало да приемем казуса с микропластмасата по-сериозно. Като причина за сърдечно заболяване? Не е потвърдено. Като евентуална причина? Да, може би ", добави той.

Някои от рестриктивните мерки включват, че изследването преглежда единствено хора със стеснени артерии, които към този момент са изложени на риск от сърдечно заболяване припадък и инсулт.

Микропластмаси: Контактните лещи могат да се „ изсипят “ в очите ви, демонстрира изследването

Пациентите с пластмаси също са имали повече сърдечни болести, диабет и висок холестерол, в сравнение с пациентите без пластмаси. Те са по-склонни да бъдат мъже и по-вероятно да бъдат пушачи.

Този вид наблюдателно изследване също не потвърждава, че пластмасите са предизвикали сърдечни проблеми на пациентите. Изследователите споделиха също, че не може да се изключи лабораторно замърсяване.

„ Бъдещи изследвания, осъществени с потреблението на чисти стаи, където няма пластмаса под каквато и да е форма, с изключение на проучвания материал, може да потвърдят нашите наблюдения, “ споделиха те.

Те също по този начин не разгледаха променливи като храна и питейна вода, които биха могли да бъдат свързани с нанопластмаси.

Източник: euronews.com


Свързани новини

Коментари

Топ новини

WorldNews

© Всички права запазени!