Световни новини без цензура!
Намалете риска от синдром на раздразнените черва, като възприемете здравословен начин на живот, предполага ново проучване
Снимка: cnn.com
CNN News | 2024-02-21 | 03:20:46

Намалете риска от синдром на раздразнените черва, като възприемете здравословен начин на живот, предполага ново проучване

Възприемането на здравословен метод на живот може да понижи риска от синдром на раздразнените вътрешности или IBS, откри ново изследване.

За възрастни на междинна възраст и по-възрастни, които са били физически дейни, спят задоволително, хранят се качествено, умерено пият алкохол или не пушат, рискът от развиване на стомашно-чревно разстройство е намалял с до 42%, според изследването, публикувано вторник във списанието Gut.

Хората, живеещи със синдром на раздразнените вътрешности, изпитват коремна болежка, отичане на корема и необикновени привички на червата. Хроничното положение може да аргументи конвулсии, газове и диария или запек, съгласно клиниката Mayo.

Това постоянно срещано заболяване визира 5% до 10% от международното население или до 1 на 10 души по света. Въздействието на разстройството върху стомаха и червата, както и върху психическото благоденствие, е добре известно, само че повода за положението не е изцяло разбрана, пишат създателите на проучването.

Изследователски екип в Хонконг откри, че колкото по-здравословен метод на живот следват участниците в изследването, толкоз по-висока е отбраната против появяването на IBS. Участниците, които са показали едно държание, са имали 21% по-нисък риск от развиване на признаци на IBS   спрямо тези, които не са следвали нито едно държание, до момента в който тези, които са имали две държания, са имали 36% по-нисък риск. Тези, които са изпълнявали три до пет от държанията, са имали 42% по-нисък риск.

„ Това допуска, че измененията в метода на живот имат капацитета да бъдат ефикасна тактика за първична предварителна защита на IBS “, сподели съавторът на проучването Винсент Чи-хо Чунг, професор в Училището по публично здраве и първична медицина на Жокейския клуб на Китайския университет в Хонг Конг, в е-поща. „ Доколкото ни е известно, нашето изследване е едно от първите широкомащабни изследвания, които удостоверяват, че композиция от здравословен метод на живот … може доста да понижи риска от развиване на IBS. “

Досега множеството консенсусни отчети за IBS са фокусирани върху диагнозата и лекуването, а не върху предварителната защита, добави той.

Предотвратяване на синдрома на раздразнените черва

Предишни изследвания свързват самостоятелните фактори на нездравословния метод на живот с нараснал риск от IBS, съгласно изследването, и откривателите желаеха да видят дали композиция от здравословни фактори ще послужи за попречване на положението.

Проучването прави оценка 64 268 участници на възраст сред 37 и 73 години, които преди този момент не са били диагностицирани с разстройството от UK Biobank, широкомащабна биомедицинска база данни. След 12,6 години измежду групата са докладвани 961 случая (1,5%) на IBS, като тези, които не поддържат нито едно от здравословните държания, са изложени на най-голям риск от развиване на болестта.

Изследователите дефинират държанието на здравословен метод на живот като поддържане на високо равнище на интензивна физическа интензивност, ежедневна висококачествена уравновесена диета, консумация единствено на умерено количество алкохол на ден (5 до 15 грама), сън сред седем и девет часа през нощта, и в никакъв случай не пуши.

Когато проучва държанията поотделно, изследователският екип откри, че приемането на положително количество сън всяка нощ е най-влиятелното за понижаване на риска от IBS, сподели Chung. Индивидите, които имат високо качество на съня, имат 27% по-нисък риск от развиване на разстройството спрямо тези, които не го вършат. Участието в по-енергична физическа интензивност понижава риска със 17%, до момента в който в никакъв случай не се пуши има понижение на риска с 14%.

Изследователите също по този начин откриха, че умерената консумация на алкохол, когато се комбинира с другите четири държания в здравословен метод на живот, води до по-голямо понижаване на риска от развиване на IBS спрямо цялостното възпиране от алкохол. Изследователите откриха, че това е неочакван резултат, който изисква допълнително следствие, сподели Чунг.

„ Важно е хората да вземат поради личните си здравословни условия, когато ползват тези констатации в всекидневието си “, сподели Чунг. „ Например, въздържането от алкохол към момента може да обезпечи изгоди, в случай че е в сходство с персоналния избор, а възрастните хора могат да се занимават с физическа интензивност на умерено равнище вместо енергични извършения. “

Проучвателният екип групира участниците въз основа на броя на държанията, които възприемат, като тези, които одобряват сред три и пет държания, групирани дружно, с цел да усилят размера на извадката за разбор. По-голямата част от тази група са по-млади и дами, имат по-нисък показател на телесна маса (ИТМ) и е по-малко евентуално да имат фамилна анамнеза за IBS, декларират откривателите.

„ Изследването на създаването на тактика за първична предварителна защита на IBS е МНОГО значимо, защото толкоз доста хора страдат от IBS и множеството са дами “, сподели доктор Бевърли Гринууд-Ван Меервелд, професор по физиология в Центъра по здравни науки на Университета на Оклахома, в имейл. „ Доказателствата от тази огромна кохорта допускат, че изборът на метод на живот играе основна роля в развиването на IBS. “

Намаляване на стреса

Проучването не включва намаляването на напрежението като част от следеното държание в метода на живот. Greenwood-Van Meerveld, който е изследвал ролята на напрежението в разстройството, сподели, че пропускът е неочакван, защото стресът е проучен като фактор, който играе забележителна роля при IBS. Освен това ограничаването на възрастовата група е обезпокоително, сподели тя, защото IBS постоянно се развива в ранните години на зрелост, само че актуалното изследване включва участници на междинна възраст 55 години.

„ Мерките са лимитирани, само че защото размерът на извадката е толкоз огромен, те в действителност дават скъпа информация за това какво може да понижи вероятността от IBS при възрастни хора на междинна възраст и по-възрастни “, каза д-р Маргарет Хайткемпер, професор в Университета на Вашингтон отдел по биоповеденческа здравна сестра и здравна информатика и помощник-професор в отдела по гастроентерология, в имейл.

" Както показват създателите, IBS е хетерогенно положение и редица спомагателни фактори могат да бъдат в игра. " Heitkemper не е взел участие в изследването.

Поддържайте добра хигиена на съня и здравето на червата

Необходимо е по-нататъшно изследване на резултата на качествения сън върху предотвратяването на IBS, както декларират откривателите, защото една лаборатория за сън би предоставила по-конкретни доказателства от самооценения сън в домашна среда, сподели Heitkemper, който е изследвал съня при дами с IBS.

Проучването откри, че поддържането на фактори за здравословен метод на живот е значимо, сподели Хейткемпер. А следването на правилата за хигиена на съня, като да вземем за пример неизползване на електронни устройства преди лягане и отбягване на кофеина вечер, ще помогне на хората, които се борят да получат по-качествен сън, добави тя.

„ Чревното ви здраве в никакъв случай не би трябвало да се приема за даденост и би трябвало да бъде предпазено “, сподели Гринууд-Ван Меервелд. „ Моят съвет е да се храните здравословно и на червено

Източник: cnn.com


Свързани новини

Коментари

Топ новини

WorldNews

© Всички права запазени!