НАСА открива потенциална обитаема „супер-Земя“ на 137 светлинни години
Снимка: nypost.com
New York Post | 2024-02-03 | 01:22:49

НАСА открива потенциална обитаема „супер-Земя“ на 137 светлинни години

Далеч!

НАСА откри „супер-Земя“, която може да е обитаема – и е „само“ на 137 светлинни години.

„Според астрономическите стандарти това не е много зле!“ агенцията настоя на X за планетата, наречена TOI-715 b.

Планетата е приблизително един и половина пъти по-голяма от Земята и завършва пълна орбита - или "една година" - само за 19 дни, разкри НАСА.

По-обещаващо е, че космическата скала има „консервативна“ обитаема зона около родителската си звезда, което означава, че може да образува течна вода на повърхността си, което би било жизненоважно за поддържането на форми на живот.

Втора, по-малка планета може да е наблизо, която е с размери само малко по-голяма от Земята и тя също може да живее в „консервативната“ обитаема зона, съобщи НАСА, като каза, че планетата „може да се появи точно в подходящия момент .”

TOI-715 b обикаля около червено джудже, което е по-малко и по-хладно от слънцето. Те са известни с това, че са „най-добрият залог за намиране на обитаеми планети“, каза НАСА.

„Тези планети правят много по-близки орбити от тези около звезди като нашето слънце, но тъй като червените джуджета са по-малки и по-хладни, планетите могат да се приближат по-близо и все още да са в безопасност в обитаемата зона на звездата“, добави агенцията.

>

По-тесните орбити — в този случай 19 дни — позволяват на учените да наблюдават планетата по-често.

Едната страна на планетата винаги е обърната към своята звезда, което означава, че температурните разлики могат да се различават значително.

Планетата TOI-175 b се присъединява към списъка с евентуално обитаеми планети, които телескопът Webb може да изследва внимателно за признаци на атмосфера, каза космическата компания.

Екзопланетите са светове, разположени извън нашата слънчева система и са изследвани от космическия телескоп Джеймс Уеб от 2018 г.

„Много ще зависи от другите свойства на планетата, включително колко е масивна и дали може да се класифицира като „воден свят“ – правейки нейната атмосфера, ако я има, по-видна и много по-трудна за откриване от тази на по-масивен, по-плътен и по-сух свят, вероятно ще задържи атмосферата си с по-нисък профил по-близо до повърхността“, каза НАСА.

Планетата беше открита от екип от международни учени, ръководени от Джорджина Дрансфийлд от британския университет в Бирмингам миналия месец.

Източник: nypost.com