НАСА публикува нови изображения на Уран, предлагащи поглед върху една рядко срещана характеристика
Снимка: nypost.com
New York Post | 2023-12-19 | 05:55:34

Зашеметяващи нови изображения, публикувани от НАСА в понеделник, описват подробно нови изображения на Уран, разкриващи зашеметяващ поглед към неговите светещи пръстени и една рядко срещана характеристика.

Снимките, направени от мощния космически телескоп Джеймс Уеб на НАСА, заснеха ледената планета заедно с множеството й вътрешни и външни пръстени, девет от нейните 27 известни луни и сезонна полярна шапка.

Новите снимки предлагат рядък поглед към „неуловимия“ пръстен Зета, изключително слаб и дифузен пръстен, който е най-близо до планетата – показан в червеникавокафяв цвят. Множество други пръстени бяха заснети в светещ син цвят.

Мощният телескоп Webb също направи моментни снимки на атмосферните събития на замръзналата планета, включително сезонната северна полярна облачна шапка на Уран и няколко бури в близост до нея.

Полярната шапка става по-изразена, когато полюсът на Уран се измества към слънцето, когато наближава слънцестоенето и получава повече слънчева светлина. Следващото слънцестоене на планетата е през 2028 г.

Уран има най-екстремните сезони в Слънчевата система, защото се върти на една страна с наклон от около 98 градуса, според НАСА. Докато слънцето грее над единия полюс, другият полюс е потопен в тъмна, 21-годишна зима.

„С несравнимата инфрачервена разделителна способност и чувствителност на Webb астрономите сега виждат Уран и неговите уникални характеристики с новаторска нова яснота“, каза НАСА. „Тези подробности, особено за близкия пръстен Zeta, ще бъдат безценни за планирането на бъдещи мисии до Уран.“

НАСА също каза, че планетата и новите й изображения ще помогнат на нейните учени да проучат близо 2000 екзопланети с подобен размер, открити през последните няколко десетилетия.

„Тази „екзопланета в задния ни двор“ може да помогне на астрономите да разберат как работят планети с такъв размер, каква е тяхната метеорология и как са се образували“, каза правителствената агенция. „Това от своя страна може да ни помогне да разберем нашата собствена слънчева система като цяло, като я поставим в по-широк контекст.“

Източник: nypost.com