Първият домат, отглеждан някога в космоса, изгубен преди 8 месеца, открит от астронавтите на НАСА
Снимка: cbsnews.com
CBS News | 2023-12-10 | 04:00:34

Това е една от най-големите мистерии на Вселената — изчезването на първия домат, отгледан в космоса.

Това е, до тази седмица, когато седемте астронавти от Международната космическа станция обявиха на 25-ата годишнина на орбиталния апарат, че са открили измамния плод.

„Е, може да сме намерили нещо, което някой е търсил за доста време", разкри астронавтът на НАСА Джасмин Могбели.

държи рекорда за най-дълъг космически полет от 370 дни.

Доматът Червен робин е събран като част от експеримент на НАСА за отглеждане на продукция в космоса за по-дългосрочни мисии в бъдеще. Рубио каза, че това е бил момент на гордост, чак до деня, в който е загубил представа за прясната, месеста храна – стока в космоса.

„Мисля, че събрах реколтата от първия домат в космоса , и го сложих в малка торбичка“, спомня си Рубио в интервю за НАСА през октомври. Той каза, че в крайна сметка е извадил домата от безопасността на чантата Ziploc, за да покаже на някои ученици ценния продукт, но изглежда го е загубил след това.

„Бях доста уверен, че съм го закопчал с велкро, където бях трябваше да го залепя с велкро, а след това се върнах и го нямаше“, каза ученият.

Рубио каза, че неуспешно е прекарал около 18 до 20 часа в търсене на домата и предположи, че той е „изсъхнал до точката, в която не можете да кажете какво е" и може да е бил хвърлен случайно в кошчето.

Поради безтегловната природа на пространството, всеки предмет, който не е обезопасен или не е завързан, има вероятност да изплува изключено. А в МКС, която е по-голяма от къща с шест спални, непременно ще има множество добри скривалища за домат самотен рейнджър.

През месеците, откакто сочното парче продукт изчезна, някои подозираха, че Рубио всъщност е изял домата – твърдение, което той отричаше, докато не беше намерено.

„Надявам се, че някой ден някой ще го намери, малко спаружено нещо в торба Ziploc и те могат да докажат факта, че съм го направил не яжте домата в космоса", полушегува се той, полуманифестира през октомври.

И Могбели наистина бързо изчисти името на Рубио, след като обяви откритието.

"Наше добро приятел, Франк Рубио, който се прибра вкъщи, беше обвиняван доста време, че е ял домата, но можем да го оневиним“, каза тя.

Могбели не предостави подробности за това къде е намерен доматът, нито в какво състояние е бил. Но вероятно е безопасно да се предположи, че скоро няма да бъде включен в гурме ястие.

Източник: cbsnews.com