Световни новини без цензура!
Периодичното гладуване може да бъде фатално: Диетична тенденция, свързана с по-висок риск от това смъртоносно състояние
Снимка: nypost.com
New York Post | 2024-03-26 | 16:11:23

Периодичното гладуване може да бъде фатално: Диетична тенденция, свързана с по-висок риск от това смъртоносно състояние

Ограниченото във времето хранене, обща тактика за намаляване, постоянно известна като от време на време недояждане, е обвързвано със доста по-висок риск от сърдечно-съдова гибел.

В изследване, оповестено от Американската сърдечна асоциация (AHA), е открито, че група от 20 000 възрастни, които са следвали осемчасов график с лимитирано време хранене, имат 91% по-висок риск от гибел от сърдечно заболяване в съпоставяне с тези, които разпределят храненията си сред 12 до 16 часа.

Констатациите бяха показани на научните сесии по епидемиология и превенция│начин на живот и кардиометаболизъм на Американската кардиологична асоциация предходната седмица в Чикаго, макар че изследването към момента не е рецензирано.

Ето още детайлности.

Какво е хранене с лимитирано време?

Има няколко типа от време на време недояждане, само че всички те следват една и съща идея за периодично повтаряне на недояждане и хранене.

При метод с лимитирано време спазващият диетата яде единствено през избран интервал.

Например, с метода 16/8, индивидът гладува 16 часа и по-късно може да яде в границите на осем часа, сред 10 сутринта и 18 часа.

Други версии включват недояждане за цялостни 24 часа един път или два пъти седмично — или изразходване единствено на лимитирани калории в дните на недояждане.

Предишни изследвания откриха, че лимитираното във времето хранене може да усъвършенства основни ограничения, свързани със здравето на сърцето, включително кръвно налягане, равнища на кръвна захар и холестерол, отбелязва AHA в известие за пресата.

„ Ограничаването на ежедневното време за хранене до къс интервал, като да вземем за пример осем часа дневно, закупи известност през последните години като метод за намаляване и възстановяване на здравето на сърцето “, сподели основният създател на проучването Виктор Уензе Жонг, доктор, професор и ръководител на катедрата по епидемиология и биостатистика в Шанхайското учебно заведение по медицина Jiao Tong в Шанхай, Китай, в известието.

„ Въпреки това, дългосрочните въздействия върху здравето от лимитираното във времето хранене, в това число риска от гибел заради каквато и да е причина или сърдечно-съдово заболяване, са незнайни. “

Какви са детайлностите за изследването?

Изследователи от Факултета по медицина на Шанхайския университет Jiao Tong в Шанхай, Китай, проучиха информация от годишните 2003-2018 година Национални изследвания за проучване на здравето и храненето (NHANES).

Те го съпоставят с аргументите за гибел, регистрирани от Центровете за надзор и предварителна защита на болесттите (CDC) сред 2003 година и декември 2019 година

Хората, които са яли цялата дневна храна в период от по-малко от осем часа, са имали най-голям (91%) риск от сърдечно-съдова гибел, следвани от тези, които са яли в период сред осем и 10 часа (риск от 66%).

По-високият риск от смъртни случаи, свързани със сърцето, се следи и при тези, които са имали съществуващо сърдечно заболяване или рак, се показва в известието.

„ Въпреки че този вид диета е известна заради евентуалните си краткосрочни изгоди, нашето проучване ясно демонстрира, че спрямо типичния диапазон от време на хранене от 12 до 16 часа дневно, по-кратката дълготрайност на хранене не е обвързвана с по-дълъг живот “, сподели Zhong в известието.

Изследователите наблюдаваха участниците приблизително осем години, като някои бяха проследени даже 17 години.

Средната възраст на участниците е 49. 

Изследователите ги наблюдават приблизително осем години, като някои ги наблюдават даже 17 години.

Какви са рестриктивните мерки на изследването?

доктор Лу Вадламани – кардиолог и създател на VitalSolution, основана в Охайо компания, която предлага сърдечно-съдови и анестезиологични услуги на лечебни заведения в цялата страна – не взе участие в изследването, само че предложи своите прозрения за констатациите.

„ Както при всички изследвания, дяволът е в детайлите “, сподели той. „ Въпреки че това изследване дава известно гориво за полемики и предизвиква по-нататъшни изследвания, то надалеч не е безапелационно. “

Навиците за недояждане се основават единствено на два дни записани хранителни привички, означи Вадламани – и зависят от спомените на участниците.

„ Няма документи за това какво са яли участниците, до момента в който не са гладували или какви са били равнищата им на интензивност “, означи той.

Времето на гладуването - дали е било денем или през нощта - също не е ясно.

„ Да се ​​каже изрично с някаква убеденост, че гладуването има директно влияние върху честотата на сърдечните удари, би било мъчно “, сподели кардиологът.

„ Това сигурно повдига доста въпроси и поддържа нуждата от по-всеобхватно изследване, защото периодическото недояждане е станало толкоз постоянно. “

Регистрираният диетолог Лорън Харис-Пинкъс, създател на „ The Everything Easy Pre-Diabetes Cookbook “, предизвести, че това проучване към момента не е изцяло оповестено и рецензирано – което значи, че цялостният разбор на неговите открития е „ несвоевременен “.

„ Изглежда има значима смяна сред краткосрочните изгоди от лимитираната във времето диета и дълготрайните опасности. “

Тя също не е взела участие в изследването.

„ Въпреки че това може да допуска връзка сред периодическото недояждане и гибелта от сърдечно-съдови болести, това не потвърждава причинно-следствена връзка “, сподели специалистът от Ню Джърси пред Fox News Digital.

„ Изглежда има значима разлика сред краткосрочните изгоди от лимитираната във времето диета и дълготрайните опасности. “

Тя добави: „ Изводите противодействат на позитивните изгоди от лимитираното във времето хранене в редица предходни проучвания, също така данните се основават на самоотчетени диетични записи в няколко точки във времето. “

Не е известно дали участниците са траяли да се хранят лимитирано във времето по време на интервала на проучването, уточни Харис-Пинкус. А самооцененият прием на храна може да бъде повлиян от пропуски в паметта или неволни грешки.

„ Също по този начин не са оценени спомагателни фактори за метода на живот, които играят роля за цялостното здраве “, сподели тя.

Всеки със болести би трябвало да приказва със своя доктор или регистриран диетолог, преди да стартира каквато и да е ограничаваща диета, предлага Харис-Пинкус.

Тя добави: „ Периодичното недояждане не е уместно за хора с анамнеза за нарушено хранене или интензивно хранително разстройство, такива с хипогликемия или диабет вид 1 на инсулин, деца под 18 години, бременни или кърмещи дами и други “

Въпреки рестриктивните мерки, Таня Фрейрих, регистриран диетолог и диетолог в Северна Каролина, която работи като диетолог за лупус, сподели, че изследването е „ доста значимо допълнение “ към актуалните данни за лимитираното във времето хранене.

„ Освен това, макар че не научаваме детайлности за диетата на участниците в изследването, това, което ядете, също е извънредно значимо. “

„ В предишното имаше доста изгоди, видяни от лимитираното време хранене; това изследване обаче е съвършено доказателство, че повече не постоянно е по-добро “, сподели Фрайрих, който не е взел участие в изследването, пред Fox News Digital.

„ Изглежда има значима разлика сред краткосрочните изгоди от лимитираната във времето диета и дълготрайните опасности. “

Проучването ускорява смисъла на приемането на персонализирани препоръки за хранене, съгласно Фрайрих.

„ За хора на избрани медикаменти или за хора, които имат усложнения с поддържането на постоянна кръвна захар, кръвно налягане или хидратация, лимитираното във времето хранене може да бъде прекомерно мъчно за поддържане и нездравословно за тяхното здраве “, предизвести тя.

„ Освен това, макар че не научаваме детайлности за диетата на участниците в изследването, това, което ядете, също е извънредно значимо. “

В светлината на това ново налично проучване Фрайрих посъветва хората, които следват режим на хранене с лимитирано време, да се съветват с лекаря си и да преценяват сърдечно-съдовото си здраве.

Fox News Digital се обърна към Американската сърдечна асоциация и откривателите на проучването за спомагателни мнения.

Източник: nypost.com


Свързани новини

Коментари

Топ новини

WorldNews

© Всички права запазени!