Проба от астероид от мисията на НАСА се анализира в Университета на Уинипег
Снимка: globalnews.ca
Global News | 2024-01-17 | 01:42:34

Проба от астероид от мисията на НАСА се анализира в Университета на Уинипег

Това, което ще прочетете, не е от този свят. Или поне беше.

Dr. Едуард Клаутис е професор по география и директор на Центъра за земни и планетарни изследвания в Университета на Уинипег. Той също беше част от OSIRIS-REx на НАСА и ръководи екип от изследователи, анализиращи част от астероид, върнат от мисията.

„Една от основните цели беше да донесем девствена, недокосната проба на астероид обратно на земята“, каза Клутис пред Global News. Различно е от метеорит, който се замърсява, когато пробие земната повърхност, каза той, „така че искахме да върнем проба, която не е замърсена, за да можем да я изследваме в карантина или при контролирани условия.“

Вземете най-новите национални новини. Изпраща се на вашия имейл, всеки ден.

В статия, публикувана на уебсайта на U of W, се казва, че „трябва да се внимава много, за да се гарантира, че пробата – флакон с черен прах с тегло около 200 милиграма – никога не е изложена на земната атмосфера.“

Клутис и неговият екип се надяват, че цветът и съставът на астероида ще сочат как животът е донесен на земята.

Статията на U of W казва: „Централен изследователски въпрос е дали астероидът има органични молекули,“ което може да има еволюционни последици за това как се е появил животът на земята, се казва в него. .”

Той каза, че се е включил в OSIRIS-REx около 2013 г. и е трябвало да вземе парче от астероида, защото „Канада е допринесла с един от научните инструменти на космическия кораб“, каза той.

д-р Клутис и неговият екип се стремят да публикуват откритията си през пролетта, каза U of W.

Източник: globalnews.ca