Световни новини без цензура!
Редовните закуски с бейби моркови носят значително по-голяма антиоксидантна защита, установява ново проучване
Снимка: foxnews.com
Fox News | 2024-07-25 | 04:39:21

Редовните закуски с бейби моркови носят значително по-голяма антиоксидантна защита, установява ново проучване

Имате предпочитание да похапвате малко бейби моркови тук и там през седмицата?

Можете да предприемете интелигентен ход за вашето здраве, съгласно резултатите от ново изследване. 

Малкото изследване откри, че похапването на бебешки моркови единствено три пъти седмично „ доста покачва “ кожните каротеноиди при млади възрастни, съгласно известие за медиите от 30 юни. 

И когато тази здравословна закуска беше комбинирана с мултивитамини, съдържащи каротеноида бета-каротин, равнищата на тези фитонутриенти се покачиха още повече, откри изследването.

„ Предишни изследвания демонстрираха, че равнищата на каротеноиди в кожата могат да се покачат посредством консумация на три пъти повече от целесъобразната порция плодове и зеленчуци всеки ден в продължение на три седмици “, сподели Мери Харпър Симънс, магистър по просвета за храненето в Университета Самфорд в Алабама, в изданието.

Похапването на бебешки моркови единствено три пъти седмично „ доста покачва “ кожните каротеноиди при млади възрастни, съгласно ново изследване. (iStock)

„ Нашите открития допускат, че една дребна, елементарна диетична смяна – включването на бебешки моркови като лека закуска – може доста да усили натрупването на каротеноиди в кожата “, сподели още тя. 

Детологът и регистриран диетолог Илана Мюлщайн, която е основана в Лос Анджелис, сподели по-рано пред Fox News Digital, „ Морковите са хранителен източник номер 1 на бета-каротин, който е прекурсор на витамин А, който е жизненоважен за нашата имунна система. " Тя не е взела участие в новото изследване.

„ Морковите са известни с богатите си източници на витамин А и каротеноиди, по-специално бета -каротин. "

Muhlstein също сподели по-рано, че фибрите в морковите могат да действат като пребиотик - което може да подкрепи цялостния имунитет.

Друг специалист по храненето сподели съвсем същото.

Алиса Бърнисън, регистриран диетолог от Sioux Falls, Южна Дакота с profileplan.com, сподели по-рано пред Fox News Digital, „ Морковите са известни със своята богата източници на витамин А и каротеноиди, изключително бета-каротин. " Тя също не е взела участие в новото изследване.

„ Нашите открития допускат, че една дребна, елементарна диетична трансформация – включването на бебешки моркови като лека закуска – може доста да усили натрупването на каротеноиди в кожата “, сподели откривател. (iStock)

„ Вашето тяло трансформира бета-каротина във витамин А, за който е известно, че поддържа имунната функционалност и здравето на очите “, сподели тя. 

Яркото е правилно 

Каротеноидите обезпечават ярките червени, оранжеви и жълти цветове на доста плодове и зеленчуци. Те могат да бъдат измерени в кожата, с цел да се реши потреблението на плодове и зеленчуци, защото диетата е единственият източник на тези пигменти, се отбелязва в известието.

По-високите равнища на каротеноиди в кожата са свързани с нараснала антиоксидантна отбрана и по-нисък риск на хронични болести като сърдечни болести и някои типове рак. Този маркер също отразява усъвършенствано здраве на кожата и имунна функционалност, означи същият източник.

Изследователите в този момент желаят да проучат резултатите на други храни, богати на каротеноиди, като сладки картофи или зеленолистни зеленчуци. 

Симънс би трябвало да показа резултатите от новото изследване на Nutrition 2024, годишната среща на Американското сдружение по хранене (ASN), извършена тази година от 29 юни до 2 юли в Чикаго. 

Тридневното събитие предлага научни презентации, професионално развиване, благоприятни условия за работа в мрежа и други, съгласно уеб страницата на ASN.

 

За новото изследване, откривателите разпределят на инцидентен принцип 60 млади възрастни в групи.

Групите са получили или четириседмична намеса с резенчета ябълка Granny Smith (контрола), 100 грама (около половин чаша) бебешки моркови, мултивитаминова добавка, съдържаща бета-каротин — или композиция от бейби моркови и добавката. 

„ Морковите са хранителен източник №1 на бета-каротин, който е предходник на витамин А, който е жизненоважен за нашата имунна система “, сподели един диетолог. (Роберто Мачадо Ноа/LightRocket посредством Getty Images)

Преди и след интервенцията откривателите са употребявали „ неинвазивен инструмент за спектроскопия от проучвателен клас, наименуван VeggieMeter “, с цел да дефинират количествено каротеноидите в кожата на участниците в проучването. 

Изследователите откриха, че спрямо равнищата преди интервенцията, резултатите от кожните каротеноиди са доста увеличени с 10,8% в групата, получаваща бейби моркови и с 21,6% в групата, получаваща моркови и добавката, се отбелязва в медийното известие. 

" Може да има разлики в това по какъв начин се усвояват каротеноидите според от това дали са от храна или добавки. "

Нивата на каротеноидите в кожата не са изменени в контролната група или при тези, получаващи единствено добавката.

В изданието се отбелязва също, че „ защото натрупването на каротеноиди не е увеличено единствено от прибавяне на мултивитамини, има може да има разлики в това по какъв начин се усвояват каротеноидите, според от това дали са от храна или добавки. "  

Гладни ли сте за лека закуска? Детските моркови може да са доста интелигентен избор, съгласно ново изследване. (Thinkstock)

Занапред откривателите споделят, че биха желали да научат повече за механизма зад тези открития и да проучат резултатите на други храни, богати на каротеноиди, като сладки картофи или зеленолистни зеленчуци. 

Fox News Digital се обърна към Американското сдружение по хранене за спомагателен коментар по отношение на новото изследване. 

Анджелика Стайбъл от Fox News Digital, основана в Роквил, Мериленд, е разказана като водещата професионална организация за научни проучвания в региона на храненето и клиницисти по целия свят.

както и Perri Ormont Blumberg, съдействали за докладване. 

Морийн Маки е ръководещ редактор на Lifestyle за Fox News Digital.

Източник: foxnews.com


Свързани новини

Коментари

Топ новини

WorldNews

© Всички права запазени!