Севернокорейска ракета експлодира по време на изстрелване на шпионски сателит и ловци на метеори я уловиха на камера: доклад
Снимка: yahoo.com
Yahoo News | 2023-11-25 | 20:08:06

Първата степен на севернокорейска ракета очевидно е експлодирала във вторник (21 ноември) по време на предполагаемо изстрелване на шпионски сателит, ново видео предлага.

Камера в южнокорейския университет Йонсей, която обикновено се използва за проследяване на метеори или падащи звезди, показа първата степен на севернокорейската ракета Chollima-1, която изглежда изригва и разпространява отломки, съобщи Ройтерс в петък (ноември .. 24).

„Този ​​път изглежда, че са детонирали пропеланта на първата степен във въздуха“, каза Бюн Йонг-Ик, професор по астрономия в университета Йонсей, пред Ройтерс. „Този ​​вид мярка не беше наблюдавана при предишните опити за изстрелване и може да е било усилие да се попречи на южнокорейските и американските власти да възстановят (ракетата), тъй като тя е оборудвана с нов двигател.“

Дейността беше класифицирана като необичайна от севернокорейски ракетни експерти в доклада, като се има предвид, че страните обикновено позволяват на ракетните степени да паднат естествено в земната атмосфера - без възможност за приземяване на първата степен, както правят SpaceX или Blue Origin. Северна Корея съобщи за способност за самоунищожаване на ракети и при предишни изстрелвания.

Свързано: Северна Корея твърди, че е изпратила шпионски сателит в орбита за първи път: доклад

Космическите сили на САЩ са каталогизирали обект в орбита, съответстващ на траекторията на изстрелването, което предполага, че шпионският сателит наистина е в космоса, публикува във вторник астрономът Джонатан Макдауъл в X, бивш Twitter. Макдауъл, който е базиран в Харвард-Смитсонианския център за астрофизика, също проследява световни космически изстрелвания, кацания и повторни влизания.

След твърденията на Северна Корея за успешното изстрелване на шпионски сателит във вторник, висши служители на САЩ и Белият дом осъди дейността; американската общност за сигурност каза, че технологиите, използвани за ракетата, са подобни на тези за програмата на нацията за междуконтинентални балистични ракети. грубо нарушение на множество резолюции на Съвета за сигурност на ООН (Объединените нации), повишава напрежението и рискува да дестабилизира ситуацията със сигурността в региона и извън него."

Преди това висши служители на САЩ също изрази загриженост относно по-тесните връзки на Северна Корея с Русия през последните месеци, включително съвместна среща на севернокорейския лидер Ким Чен Ун и руския президент Владимир Путин през септември относно споделянето на космически полети и ракетни технологии. (Според съобщения в медиите обаче Северна Корея отрече Русия да е предоставила помощ за изстрелването във вторник.)

Русия е отрязана от повечето международни космически дейности след несанкционираното си нахлуване в Украйна през февруари 2022 г., намалявайки възможностите за нея космически компании. Междувременно Северна Корея е комунистическа държава от 80 години. Икономиката й се контролира от държавата и се казва, че гражданите й нямат основни храни и услуги, според Britannica.

СВЪРЗАНИ ИСТОРИИ:

— Северна Корея твърди, че е изпратила шпионски сателит до орбита за първи път: доклад

— Владимир Путин се среща с Ким Чен-ун от Северна Корея на руския космодрум Восточни за 5-часова среща на върха

— Южна Корея подписва Споразуменията на Артемида, има за цел луната до 2030 г.

Амбициите на Северна Корея за ядрената програма през последното десетилетие предизвикаха опасения от Организацията на Северноатлантическия договор (НАТО), която включва САЩ, до такава степен, че САЩ и Южна Корея проведоха съвместни военни учения в региона напоследък. (Южна Корея също е подписала Споразуменията на НАСА за Артемида, коалиция от десетки нации, която е отчасти фокусирана върху Луната и отчасти е рамка за мирно международно изследване на космоса.)

Изстрелването от Северна Корея е третия опит за изпращане на шпионски сателит в орбита през последните месеци. Първите два опита бяха потвърдени неуспешни и южнокорейското правителство заяви, че е открило отломки, свързани с поне едно от изстрелванията. Южна Корея също търси отломки за изстрелването във вторник, каза Ройтерс.

Твърди се, че Южна Корея планира свой собствен първи шпионски сателит за изстрелване по-късно през ноември, на ракета Falcon 9 на SpaceX изстрелваща от космическите сили Vandenberg Space Force База.

Вижте коментарите