Тийнейджъри, които използват изкуствен интелект за диета, може да им бъде казано да приемат почти 700 калории на ден по-малко от необходимото
Вижте всички тематики Връзката е копирана! Следвайте
Обяд от пиле на скара, кафяв ориз и задушени броколи, а по-късно вечеря от сьомга, сладки картофи и зелена салата, подправена единствено със зехтин. О, и дръжте всеки детайл под 4 унции и целия ден на хранене на към 1500 калории.
Звучи ли това като задоволително храна за всяко 15-годишно момче, което познавате? Е, това е, което AI предлага за един.
Ако младеж се интересува от намаляване, има възможност той да се обърне към платформи с изкуствен интелект, с цел да получи съвет.
Но това може да сътвори проблеми.
Съветът на AI, който получават, може да е да поддържат своите калории и хранителни субстанции фрапантно под ежедневните си потребности, съгласно ново изследване, оповестено в четвъртък в списанието Frontiers in Nutrition.
4 минути четене
Тези проекти за хранене с изкуствен интелект за младежи, които желаят да отслабнат, са имали приблизително 700 калории по-малко дневно, в сравнение с се предлага от диетолозите, сподели водещият създател на проучването доктор Айше Бетюл Билен, помощник в катедрата по хранене и диететика в Истанбулския университет Атлас в Турция.
Плановете също имаха обилни несъответствия във връзка с протеини, мазнини и въглехидрати.
Проблемът е изключително обезпокоителен, като се има поради какъв брой публикувани са както опитите за намаляване, по този начин и потреблението на ИИ измежду младежите, сподели доктор Джейсън Нагата, доцент по педиатрия в Калифорнийския университет в Сан Франциско. Той не е взел участие в проучването.
Близо 48% от младежите на 16 и повече години оповестяват, че са се опитвали да отслабнат през последната година, съгласно изследване от януари. А изследване на Pew Research Center откри, че съвсем две трети от младежите оповестяват, че употребяват чатботове, като към 30% споделят, че ги употребяват всеки ден. Така че не е изненадващо да забележим по какъв начин подрастващите употребяват чатботове, с цел да се научат по какъв начин да съблюдават диета.
„ Въпреки че тези технологии могат да бъдат потребни за обща информация, те не би трябвало да заместват професионалните насоки – изключително за деца и юноши, чиито хранителни потребности са неповторими “, сподели Билен.
Въпреки че генеративните AI платформи се употребяват необятно от младежи, откривателите – и обществеността – към момента не знаят доста за типовете информация, която младежите получават от AI.
За да проучат качеството на информацията за храненето, предоставена от платформите за изкуствен интелект, откривателите сътвориха четири профила на 15-годишни: две момчета и две девойки, всеки с един систематизиран като наднормено тегло и един като затлъстяване съгласно показателя на телесна маса или BMI, съгласно изследването.
6 минути четене
Използвайки всеки от тези профили, откривателите желаеха от пет разнообразни AI модела тридневен проект за хранене с разбирането, че профилираните лица желаят да отслабнат.
Хранителните проекти бяха съпоставени с напътствията на диетолозите. Плановете, генерирани от AI, освен включват по-голям калориен недостиг, само че протеините и мазнините са доста по-високи от равнищата, предложени от диетолога, а въглехидратите са доста по-ниски.
„ За подрастващите, които са в сериозен интервал на напредък и развиване, тези несъответствия биха могли евентуално да бъдат проблематични, в случай че се следват дълготрайно “, сподели Билен.
Рискове за растежа и развитието
Неточните насоки за това какво да ядат могат да бъдат огромен проблем за младежите.
„ Тийнейджърите порастват “, сподели Нагата. „ Ако младежите не получават съответно хранене, това в действителност може да забави растежа им на редица равнища, а в по-екстремни случаи може да докара до в действителност обилни последствия за здравето. “
Нагата е виждал рискови случаи, при които младежи, които са с непрекъснат калориен недостиг, се нуждаят от хоспитализация или обилни медицински интервенции, защото сърдечната или мозъчната им функционалност е била наранена, сподели той.
Друго безпокойствие е, че диетичен проект с прекомерно малко калории или неточни рекомендации за хранителни субстанции може да увековечи питателните разстройства, сподели Нагата.
„ Не всеки, който се пробва да отслабне, ще развие хранително разстройство, само че забележителна част от тях може да се ангажират с нездравословно държание за надзор на тежестта като недояждане, пропускане на хранене, повръщане или потребление на непредписани медикаменти за намаляване “, сподели той.
Generative AI може да наподобява като обещаващ запас, когато става въпрос за хранене за младежи или в действителност за всеки.
В края на краищата, доста хора имат проблеми да ги срещнат