Учените откриват десетки възможни планети, които биха могли да бъдат достатъчно хладни за живот
Снимка: skynews.com
Sky News | 2024-01-24 | 04:49:18

TESS позволява на учените да наблюдават спадове в яркостта на звездите, известни като транзити, причинени от обекти, преминаващи пред тях.

Обикновено трябва да се видят поне три транзита, за да се открие екзопланета по този начин, за да се определи колко време им отнема да обиколят своята звезда.

В новото проучване обаче изследователите са разгледали системи които преминават само два пъти, което води до планети с по-дълги периоди на орбита, което позволява откриването на екзопланети при по-ниски температури.

Прочетете повече:
Учените откриха най-старата черна дупка досега
Астрономи създават значително изображение на звезден куп

Шестдесет от 85-те потенциални екзопланети са нови открития, докато 25 са открити в данните на TESS от независими изследователски екипи.

Обреченият спускаем апарат Peregrine на Луната ще „изгори" при завръщане на Земята след неуспешна мисия, казва Astrobotic

Професор Даниел Бейлис от Университета на Уоруик каза: „Много е вълнуващо да ги намерим планети и да знаем, че много от тях може да са в правилната температурна зона, за да поддържат живот."

"Включвайки духа на сътрудничество на мисията TESS, ние също направихме нашите открития публични, така че астрономите от цял ​​свят глобус може да проучи тези уникални екзопланети по-подробно. Надяваме се, че това ще стимулира по-нататъшното изследване на тези завладяващи екзопланети."

Изследователите казват, че някои от планетите са достатъчно далеч от звездите си домакини, за да имат правилната температура за поддържане на живот.

Това е известно като „Зоната на Златокоска“ или „обитаемата зона“.

На този етап телата все още трябва да бъдат потвърдени като екзопланети, но изследователите се надяват това да бъде постигнато с бъдещи наблюдения.

Международното сътрудничество е публикувано в Monthly Notices Of The Royal Astronomical Society (MNRAS).

Източник: skynews.com