Учените „поразени“, след като откриха колко мощен е мъхът: „[Той] прави всички тези невероятни неща“
Снимка: yahoo.com
Yahoo News | 2023-12-05 | 15:03:04

Въпреки че прилича повече на килим, отколкото на величествено растение, учените най-накрая започват да признават екологичната стойност и сложността от мъх.

Еколози и изследователи изследваха мъхове в осем различни екосистеми, покриващи близо 9,4 милиона квадратни километра – или 3,6 милиона квадратни мили, почти колкото Китай или Канада.

“ Бяхме шокирани да открием, че мъховете правят всички тези невероятни неща“, каза Дейвид Елдридж, изследовател на мъхове и еколог от австралийския университет в Нов Южен Уелс, пред ScienceAlert. основни хранителни вещества като азот и фосфор и действа като въглероден поглътител, като задържа 6,43 милиарда метрични тона (около 7 милиарда тона) затоплящ планетата въглероден диоксид извън атмосферата.

„Смятаме, че мъховете изсмукват шест пъти повече въглероден диоксид, така че не е едно към едно, а шест пъти по-добре,” каза Елдридж пред ScienceAlert.

В своята статия изследователите обясняват, че мъхът също така осигурява физическо скеле на растенията и поддържа микроклимат, за да помогне на специфични растат видове растения. Тъй като мъхът няма ксилема и флоема за пренос на хранителни вещества и вода, растението изтегля малкото вода, от което се нуждае, от атмосферата.

В съобщение за пресата Елдридж отбеляза, че един сух сорт в Австралия е съхраняван в пакет за 100 години и се впръсква обратно към живот само с малко вода.

„Клетките им не се разпадат, както обикновените растения“, каза той.

Елдридж добави че устойчивостта на мъха, както и ролята му за насърчаване на здравето на екосистемата чрез наличието на хранителни вещества, могат да бъдат особено полезни в райони с деградирала почва или райони, където растителността се бори да расте, като тундрата или пустинята.

Тази роля е жизненоважна не само в естествена среда, но и в такива, които са били деградирали от човешка дейност.

„Също така имаме желание да разработим стратегии за повторно въвеждане на мъхове в деградирали почви, за да ускорим процеса на регенерация,“ Елдридж каза в прессъобщението. „Мъховете могат да осигурят перфектното средство за стартиране на възстановяването на силно деградирали почви в градски и природни райони.“

Присъединете се към нашия безплатен бюлетин за готини новини и готини съвети , които улесняват да си помогнете сами, докато помагате на планетата.

Вижте коментарите