Витамин D и калций може да не поддържат здравето на костите толкова, колкото се смяташе: проучване
Наскоро оповестено изследване от British Medical Journal (BMJ) хвърля подозрение върху дългогодишното разбиране, че приемът на калций и витамин D може да помогне за попречване на костни фрактури и рухвания.
Прегледът и мета-анализът обгръщат интервала от 2014 година до февруари 2025 година, като се проучват данни от 69 изследвания с комбинирани 153 902 участници, 87 % от които живеят в общности и 73 % от които не се смятат за изложени на висок риск от фрактури или рухвания.
„ Въз основа на безспорни понижения на риска и прагове, считани за клинично значими, този обзор откри дребни или никакви изгоди от използването на калций, витамин D или комбинирани добавки за попречване на фрактури и рухвания, “ заключава проучването.
„ Освен упражненията и медикаментозното лекуване за остеопороза, няколко интервенции с умерени или високосигурни доказателства поредно демонстрират, че понижават риска от фрактури “, пишат откривателите.
Оливие Масе, фармацевт от CIUSSS du Nord-de-l’île-de-Montréal и един от създателите на проучването, сподели, че тези резултати са предстоящо.
„ Нашите констатации в действителност съответстват с възходящия брой доказателства през последното десетилетие, които слагат под подозрение полезността на рутинните добавки при възрастни “, сподели той в изказване, изпратено по имейл до Global News.
„ Все още има доста годни показания за приемане на калций и витамин D, като приемане на медикаменти за остеопороза, дълготрайни кортикостероиди, избрани костни или ендокринни болести, след бариатрична хирургия и по този начин нататък. ”
Получавайте седмично здраве вести
Получавайте най-новите медицински вести и здравна информация, доставяни до вас всяка неделя. Регистрирайте се за седмичен здравен бюлетин Започнете Като предоставите своя имейл адрес, вие сте прочели и се съгласявате с Правилата и изискванията и Политиката за дискретност на Global News.
Масе също по този начин акцентира, че резултатите от изследването не предизвикват хората да не одобряват своите добавки с калций и витамин D, „ а по-скоро хората, които ги одобряват, би трябвало да се съветват със своя здравен експерт експерт, с цел да видите дали продължаването им към момента е належащо. “
Дейвид Голцман, професор по медицина и физиология в университета Макгил, сподели, че крайната точка на констатациите на изследването е, че „ в случай че към този момент имате задоволително витамин D, нямате потребност от повече витамин D и калций. “
„ Ако нямаме задоволително количество витамин D, няма да усвояваме калций и по този начин няма да го имате за костите ви. Но в случай че към този момент имате задоволително витамин D, нямате потребност от повече витамин D и евентуално нямате потребност от повече калций “, сподели той.
Въпреки това, Голцман сподели, че по-голямата част от популацията не знае дали са задоволителни с витамин D, защото тези равнища не се ревизират рутинно. D задоволително.
„ През зимните месеци има по-малко излагане на слънце и равнищата на витамин D може да спаднат и по-късно още веднъж да се повишат през летните месеци, където има повече слънце “, сподели той.
„ Това не значи, че всички в Канада имат недостиг на витамин D през зимата, просто значи, че равнищата ще варират и някои в действителност ще спаднат. “
И Масе, и изследването акцентират, че „ бъдещето опитите могат да оценят интервенции, разнообразни от калций, витамин D или комбинирани добавки за попречване на фрактури и рухвания. “
„ Потенциалните области на проучване включват диетични тактики, обзор на медикаментите, просветителни или поведенчески подходи, многокомпонентни интервенции и цифрови принадлежности за попречване на рухвания. “
Масе също по този начин съобщи, че „ доста обещаващи интервенции към момента са незадоволително проучени. “
Голцман предлага поддържане на постоянни извършения и гарантиране, че употребяваните храни са богати на витамин D и калций, с цел да се покачат тези равнища.
„ След като имат диагноза или са имали фрактура, тогава, знаете ли, всичко се трансформира. “