Световни новини без цензура!
Здрав мъж получава инсулт и трайни увреждания след консумация на множество енергийни напитки
Снимка: cnn.com
CNN News | 2025-12-10 | 03:30:24

Здрав мъж получава инсулт и трайни увреждания след консумация на множество енергийни напитки

Виж всички тематики Връзката е копирана! Следвайте

Той беше здрав и във форма на 54 години, разпален бегач без пороци - не пушеше, не пиеше и не употребяваше опиати. Така че, когато ненадейно изпита уязвимост в лявата страна, изтръпване и усложнения с равновесието, ходенето, преглъщането и говора, член на фамилията го закара бързо в близката клиника за инсулт.

" Кръвното му налягане беше небесно високо - към 254 на 150 милиметра - само че когато го погледнете, в никакъв случай не го знаете, тъй като той изглеждаше толкоз добре. Ето за какво ние назоваваме хипертонията тихият палач ", сподели доктор Сунил Мунши, лекар-консултант в Nottingham University Hospitals NHS Trust в Обединеното кралство.

Мунши е старши създател на отчет за случая за мъжа, складов служащ от Шерууд, Нотингам, чието име не беше разкрито, с цел да се отбрани поверителността му. Документът е оповестен във вторник в списанието BMJ Case Reports.

Нормалното кръвно налягане за възрастни е по-малко от 120 над 80 mm HG (милиметри живачен стълб). Кръвно налягане от 180 над 120 или по-високо се смята за здравна рецесия, която изисква незабавна незабавна помощ.

„ Лявата му страна беше изтръпнала и сканирането сподели, че е имал инсулт в по-дълбоката част на мозъка, таламуса, което изяснява неустойчивостта “, сподели Мунши. „ Той беше признат и ние го лекувахме с пет разнообразни медикаменти, до момента в който кръвното му налягане падна до 170. “

Отново вкъщи кръвното налягане на мъжа продължи да се повишава, достигайки 220 макар многото медикаменти. Мунши и неговият екип търсиха отговори в продължение на седмици, провеждайки обширни проби, които се оказаха негативни. Тогава един ден мъжът разказал на Мунши за навика си да пие енергийни питиета.

„ Всеки ден той консумираше осем високоефективни енергийни питиета, с цел да остане нащрек за работата си – две кутии в четири разнообразни часа денем “, сподели Мунши. (Името на марката не беше включено в изследването.) " Всяка от напитките съдържаше 160 мг кофеин. Изведнъж диагнозата стана ясна. "

Някои енергийни питиета могат да съдържат до 500 мг кофеин, спрямо 30 мг в чая и 90 мг в кафето, сподели първият създател на проучването доктор Марта Койл, непрекъснат доктор в Nottingham University Hospitals NHS Trust.

„ В Обединеното кралство насоките допускат 400 мг кофеин дневно, сред две и четири чаши “, сподели Койл. „ Този ​​господин приемаше 1200 до 1300 мг, три пъти повече от количеството. “

Американската администрация по храните и медикаментите също предлага не повече от 400 мг дневно.

Само седмици след прекъсване на потреблението на енергийната напитка, кръвното налягане на мъжа се възстановява. Днес, години след случая, той е здрав, само че към момента живее с следствията от инсулта.

„ Очевидно не бях наясно с заплахите, които пиенето на енергийни питиета ми причиняваше “, сподели мъжът на лекарите си. „ (Аз) останах с изтръпване (в моята) лява ръка и пръсти, крайник и пръсти даже след 8 години. “

Комбинациите от съставки „ предизвикват безпорядък “

Не става въпрос единствено за високи равнища на кофеин. Днешните енергийни питиета също съдържат съставки, повишаващи кръвното налягане, като аминокиселината таурин, сподели Мунши.

„ Енергийните питиета, които съдържат кофеин плюс таурин, провокират доста по-високо кръвно налягане, в сравнение с единствено кофеинът “, сподели той. „ Те също по този начин съдържат високи равнища на глюкоза – знаем, че захарта поврежда кръвоносните съдове при диабет, което води до увреждане на сърцето. “

Енергийните питиета също нормално съдържат женшен, който въздейства върху метаболизма, и гуарана, растение, за което се счита, че съдържа кофеин в два пъти по-висока централизация от кафеено зърно, съгласно изследването. Често се включват и по-меки стимуланти като теофилин, открит в какаото, и теобромин, открит в чая, сподели Койл.

Такива енергийни питиета могат да причинят сърдечни аритмии, да увредят ендотела, тъканта, която покрива кръвоносните съдове, и да агрегират тромбоцитите, сподели Мунши.

„ Когато тромбоцитите се агрегират, изключително при висока глюкоза, те могат да произведат кръвни съсиреци “, сподели той. „ Младите хора постоянно са подготвени да опитат енергийни питиета, изключително в композиция с други опиати като кокаин или метиламфетамин, които имат сходни резултати, и всички тези медикаменти дружно могат да причинят безпорядък. “

Медицинската литература е цялостна с образци за вредите от енергийните питиета, тъй че този случай, въпреки и стряскащ, не е изолирано събитие, сподели Мунши.

„ Виждали сме други пациенти, които са развили погрешен сърдечен темп, това, което назоваваме предсърдно мъждене “, сподели той. Друг пациент разви вътреклетъчен кръвоизлив в мозъка, до момента в който различен пациент получи мозъчен удар заради кръвен съсирек.

Мунши има вяра, че лекарите би трябвало да станат по-наясно с въздействието на енергийните питиета и да питат за използването им по време на постоянни прегледи, „ изключително когато хората идват в по-млада възраст със сърдечно-съдови проблеми или удари “.

" Естеството на тези питиета се трансформира. Те стават все по-опасни и по-силни ", добави той. „ Ние предлагаме засилено контролиране на продажбите на енергийни питиета и рекламни акции, които постоянно са ориентирани към по-младите възрасти. “

Вижте всички теми

Източник: cnn.com


Свързани новини

Коментари

Топ новини

WorldNews

© Всички права запазени!