Световни новини без цензура!
Данъкът върху захарта в безалкохолните напитки в Обединеното кралство намали наполовина приема на добавена захар от децата, установи ново проучване
Снимка: euronews.com
Euro News | 2024-08-19 | 03:50:35

Данъкът върху захарта в безалкохолните напитки в Обединеното кралство намали наполовина приема на добавена захар от децата, установи ново проучване

Много производители на безалкохолни питиета преформулираха своите артикули след оповестяването на налога през 2016 година, което спомогна за понижаване на потреблението на добавена захар от децата през идващите три години.

Според ново изследване данъкът върху захарта в Обединеното кралство докара до съвсем 50% понижение на приема на добавена захар от децата от газирани и други безалкохолни питиета.

През март 2016 година Обединеното кралство държавното управление за безалкохолни питиета, съдържащи добавена захар, в опит да ограничи детското затлъстяване. Правилото накара производителите на безалкохолни питиета да понижат количеството захар в напитките си, преди данъкът да бъде въведен през април 2018 година

Общото ползване на добавени захари също понижава от години, защото британците минаха към по-ниско наличие на захар други възможности.

Разглеждайки данни от 11 години, откриватели от университета в Кеймбридж и други водещи английски университети биха могли да моделират упования банкет на добавени захари въз основа на съществуващите трендове. Те съпоставят тези равнища с това, което в действителност се е случило при започване на 2019 година

Случаите на диабет могат да се удвоят до 2050 година, с цел да обиден 1,3 милиарда души, разкрива ново изследване

Изследователите откриха, че след оповестяването и използването на налога, добавената захар на децата единствено потреблението на безалкохолни питиета е намаляла с 45 % спрямо предишни години.

Приемът също е понижен с 33 % измежду възрастните, съгласно изследването, оповестено в.

В съпоставяне със сюжет, при който данъкът не е бил въведен, и като се вземе поради съществуващият спад в потреблението на захар, изследването демонстрира, че данъкът е довел до релативно понижение с 23,5 % на приема на добавена захар от безалкохолни питиета измежду децата и до 40,4 % цент релативно понижение измежду възрастните.

„ Всичко това единствено затвърждава, че политиката има влияние “, сподели доктор Пеймане Адаб, професор по епидемиология на хронични болести и публично здраве в университета в Бирмингам, пред Euronews Health. Тя не е взела участие в изследването.

Но Адаб също предизвести, че „ това към момента са относително краткосрочни въздействия. Ние знаем от други типове държание, като [консумация] на тютюн и алкохол, че от време на време тези понижения не издържайте ".

Периодичното недояждане може да помогне на диабетици вид 2 да управляват кръвната захар - изследване

Не е ясно дали намаляването на потреблението на захар се дължи на производителите, които понижават добавената захар в продуктите си, а по-голямо желание към нискокалорични изкуствени подсладители или известия за публичното здраве към сладки храни и питиета, които подтикнаха родителите да вземат разнообразни решения за покупка.

Въпреки че данъкът не се ползва за някои питиета с високо наличие на захар, които са известни при деца, като плодови сокове и питиета на млечна основа, констатациите допускат, че хората не са заменили безалкохолните си питиета с други сладки храни и питиета, споделиха откривателите.

„ Възможност за възстановяване на намаляването на захарта “

Въпреки това откривателите означават, че приемът на добавена захар като цяло остава прекомерно висок съгласно интернационалните инструкции.

Световната здравна организация (СЗО) предлага хората да лимитират потреблението на захар до по-малко от 5 на % от дневния си енергиен банкет за, само че през 2019 година английските деца към момента получават 9,9 % от тази обща сума от добавени захари в храната и безалкохолните питиета.

„ Все още имаме място за още по-добро понижаване на захарта, “ сподели Адаб. „ Все още не сме достигнали вярното равнище “.

1 от всеки 6 европейци към този момент страда от затлъстяване. Кои страни са най-силно наранени от възходящата рецесия със затлъстяването?

Поне 54 страни са въвели налози върху подсладените със захар питиета, съгласно Австралия.

Подсладените със захар питиета слагат децата, които могат предизвикват диабет вид 2, инсулт, артрит и някои типове рак. Около една четвърт от 10- и 11-годишните в Обединеното кралство страдат от затлъстяване, като процентът на детското затлъстяване нараства, преди да спадне леко.

Подсладените питиета не са единственият проблем. Децата на възраст от 4 до 10 години получават множеството добавени захари от зърнени храни, до момента в който безалкохолните питиета са основният провинен за тези на възраст от 11 до 18 години, а възрастните са най-склонни да се извърнат към консерви и сладкиши.

Последното изследване не t мерят дали има разлики в потреблението на добавена захар по възрастови групи, което би могло да помогне да се откри по какъв начин другите групи са наранени от налози и други здравни интервенции.

да вземем за пример демонстрират, че данъкът върху захарта е оказал помощ за ограничение на затлъстяването в девойки, само че не и момчета.

РЕКЛАМА Пероралният инсулин, одобряван като хапче или шоколад без захар, може да размени инжекциите за диабетици

Адаб сподели, че ще е нужен многосекторен метод, който се оправя с разликите в опазването на здравето измежду групите в неравностойно състояние, с цел да се понижат равнищата на детско затлъстяване в Обединеното кралство.

Това може да включва акции за повишение на осведомеността на обществеността по отношение на въздействието на добавените захари, начинания за поощряване на здравословното хранене в учебните заведения, ограничавания върху рекламата за деца и данъчно облагане и преформулиране на избрани артикули.

„ Нито един от тях няма да бъде единственият сребърен патрон “, сподели Адаб. „ Данъчното облагане оказа известно влияние, само че без други неща, които да го поддържат, е малко евентуално единствено по себе си да реализира понижаване на затлъстяването “.

Източник: euronews.com


Свързани новини

Коментари

Топ новини

WorldNews

© Всички права запазени!