Извънземни, астероиди убийци и Марс: Законодателите обявяват фракция, фокусирана върху космоса и планетарната наука
Снимка: nbcnews.com
NBC News | 2024-03-06 | 22:30:34

Двама законодатели в сряда обявиха нова група в Конгреса, която ще се фокусира върху въпроси, свързани с планетарната наука и изследването на космоса.

Двупартийният форум за планетарни науки се ръководи от конгресмен Джуди Чу, D-Calif., и конгресмен Дон Бейкън, R-Neb. Групата има за цел да напредне в политиките и да насърчи федералните инвестиции в космическата наука, която групата каза, че е „критична за нашата икономика, национална сигурност и американското лидерство в науката и технологиите.“

The Planetary Science Caucus, който първоначално беше създаден през 2018 г., но по-късно беше изоставен през 2021 г., изброи няколко ключови цели:

Подкрепа на правителствени агенции, търговски партньори, академични институции и организации с нестопанска цел в изследванията и изследването на усилията на SpaceBolster от страна на космическите организации да намерят, проследяване, характеризиране и смекчаване на заплахата от потенциално опасни обекти в близост до Земята. Улесняване на търсенето на живот в нашата слънчева система и извън нея, отговаряйки на основния въпрос: Сами ли сме във Вселената? Повишаване на осведомеността за икономическите ползи от федералните инвестиции в космическата наука, технологично развитие и STEM образование

„В продължение на хилядолетия хората са наблюдавали космоса и са включили изобилните си уроци тук на Земята и аз съм възторжен да продължа тази горда традиция в залите на Конгреса, като работя с Rep. Бейкън за стартиране на Planetary Science Caucus“, каза Чу в изявление.

Законодателите ще имат пълни ръце, тъй като няколко големи начинания на НАСА, включително програмата Artemis на агенцията за връщане на астронавти в луната и планирана мисия за връщане на проби на Марс, бяха подложени на бюджетен контрол.

Кукусът също така ще подкрепи търговската космическа индустрия на страната, която отбеляза огромен напредък през последното десетилетие и се очаква да продължи да расте. В световен мащаб космическата икономика е нараснала до 546 милиарда долара през 2022 г., което е увеличение от 8% спрямо предходната година, според Space Foundation, базирана в Колорадо неправителствена застъпническа група.

Нова космическа надпревара също се появи, като Китай, Русия, Индия и други нации планират мисии до Луната за събиране на проби, изследване на терена и, в някои случаи, установяване на по-постоянни бази на лунната повърхност.

Бейкън каза, че ентусиазмът за планетарната наука се основава на „гигантски исторически скокове напред“ през миналия век.

„Тъй като бъдещето продължава да се разкрива пред нас, ние имаме дълг към нашите деца, нашите внуци и техните потомци да стимулират нашите иновации, като дават приоритет на изследването", каза той в изявление. „Няма по-голямо изследване от последната граница."

Дениз Чоу