НАСА публикува невероятни нови снимки на бурно време и силни ветрове на Юпитер
Снимка: mirror.co.uk
The Mirror | 2024-03-15 | 16:57:48

НАСА публикува невероятни нови снимки на бурно време и силни ветрове на Юпитер

Невероятни нови снимки показват бурното време на Юпитер.

Изображенията, заснети от космическия телескоп Хъбъл на НАСА на 5 и 6 януари , 2024 г., предоставят изглед към двете полукълба на планетата. Космическата агенция каза в четвъртък (14 март), че визуалните изображения представят най-голямата планета в Слънчевата система „в цялата й ивична слава“. Едно изображение изобразява „Голямото червено петно“, най-голямата буря в Слънчевата система с размер, достатъчно масивен, за да погълне Земята.

НАСА обяснява, че Хъбъл наблюдава Юпитер и другите външни планети на Слънчевата система всяка година под Външната Програма Planet Atmospheres Legacy (OPAL). OPAL се фокусира върху дългосрочни наблюдения на Юпитер, Сатурн, Уран и Нептун, за да наблюдава и разбира промените в техните атмосфери, включително вариации в метеорологичните модели, образувания на облаци и други атмосферни явления.

„Това е така, защото тези големи светове са забулени в облаци и мъгла, раздвижени от силни ветрове, причинявайки калейдоскоп от постоянно променящи се метеорологични модели“, добавя НАСА.

Източник: mirror.co.uk