Учените откриха връзка с един вид храна, която увеличава риска от рак
Снимка: mirror.co.uk
The Mirror | 2024-04-21 | 19:34:03

Учените откриха връзка с един вид храна, която увеличава риска от рак

Учените откриха тревожна връзка между приемането на нездравословна храна и повишения риск от рак.

Екип от изследователи в Сингапур е откриха, че консумацията на храни с високо съдържание на мазнини и захар кара тялото да произвежда съединение, което може временно да изключи ген, който е от решаващо значение за потискането на тумора. В новаторско откритие беше разкрито, че метилглиоксалът има способността да блокира способностите за борба с рака на гена BRCA2.

Д-р Ашок Венкитараман, водещ изследовател и директор в Центъра за изследване на рака към Националния университет на Сингапур, каза пред Medical News Today: „[M]ethylglyoxal задейства разрушаването на протеина BRCA2, намалявайки нивата му в клетките. Този ефект е временен, но може да продължи достатъчно дълго, за да инхибира функцията за предотвратяване на тумори на BRCA2. и повишен риск от рак. Освен това той добави: „Откриваме, че метилглиоксалът инхибира функцията за предотвратяване на тумори на BRCA2, като в крайна сметка причинява грешки в нашата ДНК, които са ранни предупредителни признаци за развитие на рак.“

Проучването отбелязва също, че хората с диабет и преддиабет често имат високи нива на метилглиоксал. Изследователите предупреждават, че тъй като изследването е проведено върху клетъчни култури, а не върху хора, е необходимо допълнително изследване, съобщава Bristol Live.

Новото изследване е публикувано в списанието Cell.

Източник: mirror.co.uk