Учените случайно откриха нов орган в голям пробив, докато изследваха рака
Снимка: mirror.co.uk
The Mirror | 2024-04-23 | 13:45:33

Учените случайно откриха нов орган в голям пробив, докато изследваха рака

Учените се натъкнаха на нов човешки орган, докато бяха на лов за ракови прозрения по забележителен обрат на съдбата.

Холандски изследователи, ровящи в мистериите за рак на простатата, бяха изненадани, когато откриха орган в напълно противоположния край на тялото. Откритието е направено в Холандския онкологичен институт, където екипът е извършвал CT и PET сканиране на пациенти, инжектирани с радиоактивна глюкозна субстанция, която подчертава туморите, като ги кара да блестят на сканиране поради протеина PSMA, често срещан в раковите клетки на простатата.

Известно е, че същият протеин, PSMA, осветява слюнчените жлези, но за изненада на учените допълнителни петна в човешката глава започнаха да светят по време на техните тестове. Това доведе до идентифицирането на това, което те нарекоха "тръбна слюнчена жлеза", разположена зад носа в близост до мястото, където носната кухина и гърлото се събират, точно зад лицето. Теоретизира се, че целта на тази жлеза е да овлажнява горната част на гърлото зад носа и устата.

При по-нататъшно изследване на 100 пациенти стана ясно, че всеки от тях притежава новонаречената „тръбна слюнчена жлеза“, съобщава Експресирайте САЩ. Телата ни вече са дом на три други важни слюнчени жлези, всички разположени в главата.

Сред тях са паротидните жлези, които произвеждат слюнка, която е от решаващо значение за дъвченето и преглъщането на храната, следвани от субмандибуларните жлези под долната челюст, които допринасят за по-голямата част от слюнката в устата ни. И накрая, сублингвалните жлези, разположени под езика, подпомагат процеса на ядене на храна.

Източник: mirror.co.uk