„Уникално биоразнообразие“: Учените откриват четири нови вида октопод край бреговете на Коста Рика
Снимка: euronews.com
Euro News | 2024-01-16 | 18:16:51

Изследователска експедиция изследва хидротермални извори, гъмжащи от живот, край тихоокеанското крайбрежие на Коста Рика.

Учените са открили най-малко четири нови вида октоподи в около 260-километрова квадратна зона край бреговете на Коста Рика.

По време на две експедиции през 2023 г. на борда на Falkor на института Schmidt Ocean ( също) изследователски кораб, два разсадника на октоподи бяха открити около хидротермални извори край страната.

Те откриха три хидротермални извора в района на приблизително 10 до 30 морски мили (18,5 км до 55,5 км) един от друг.

Всеки има свои собствени уникални температури и химикали, които показват различните начини, по които може да са се образували.

Промените в климата са довели тази гигантска маймуна до изчезване преди повече от 200 000 години, разкрива проучване. Хората са унищожили 1400 видове птици с „каскадни вредни въздействия“ върху биоразнообразието

Един от новите видове - наречен Dorado Octopus за неофициалното име на разкритието, на което е открит - беше открит в един от тези хидротермални извори. Беше наблюдавано да мъти яйцата си в топлите води.

„Чрез упорита работа екипът ни откри нови хидротермални извори край бреговете [на] Коста Рика и потвърди, че те са домакини на разсадници на дълбоководни октоподи и уникално биоразнообразие, “, казва д-р Бет Оркът от лабораторията Бигълоу за океански науки, която ръководи двете експедиции.

Другите три вида са открити далеч от хидротермалните извори в близост. А дълбоководен разсадник за скейтове - наречен Скейт парк - също беше открит във водите на Коста Рика.

Как това изследване ще помогне за защитата на дълбоките морета на Коста Рика?

Повече от 160 екземпляра от дълбоководни животни, събрани по време на експедицията през декември, ще бъдат изпратени в Музея по зоология към университета на . Те ще се присъединят към 150 екземпляра, събрани от екипа миналия юни.

Това е един от първите случаи, когато всички биологични проби от дълбоководна експедиция ще бъдат съхранявани в страната, от която са дошли, вместо да бъдат изпратени до САЩ или Европа. От Schmidt Ocean Insititute казват, че това позволява на местните учени и студенти да имат лесен достъп до пробите, помагайки за информиране на стратегии за .

Норвегия става първата страна, която подкрепя дълбоководния добив въпреки опасенията за околната среда. Трябва ли финансирането за опазване да бъде взето от популярните животни и дадено на пренебрегвани видове?

„Въздействието на (също) експедициите на R/V Falkor върху разбирането на дълбоките тихоокеански води на Коста Рика ще продължи в бъдещето и се надяваме да създаде осведоменост, която се развива в политики за защита на дълбоките води на страната,“ казва д-р Хорхе Кортес от Университета на Коста Рика, друг съръководител на експедициите.

„Надявам се, че експедицията служи като вдъхновение за новите поколения. Нуждаем се от повече международно сътрудничество, за да разширим знанията за нашето дълбоководно наследство.“

През 2024 г. Falkor (също) ще оперира край бреговете на Перу и Чили, приветствайки повече учени от Южна Америка на борда .

Изпълнителният директор на Schmidt Ocean Institute, д-р Jyotika Virmani казва, че се надяват да подкрепят научната общност, където и да отиде изследователският кораб.

Източник: euronews.com