Открит чудовищен динозавър с „зловещо последно ястие“, добре запазено в стомаха в ултра рядка находка след 75 милиона години
Снимка: thesun.co.uk
The Sun | 2023-12-11 | 20:52:48

ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ са открили стомаха на тиранозавър на 75 милиона години.

Добре запазеният стомах показва, че хищникът е ял бебе динозавър за последното си хранене.

Екип от международни учени от Канада, Япония и САЩ записа забележителните открития в списанието Science Advances.

В проучването те отбелязват, че субектът на тиранозавъра е млад Gorgosaurus libratus.

А в стомаха му изследователите откриха задни крака на малки птицеподобни динозаври.

Това е проницателно, защото докато изследователите са наясно с диетата на възрастните тиранозаври – те обикновено се хранят с мегатревопасни животни от динозаври – хранителните навици на младите остават неизвестни.

„Тук описваме забележителен екземпляр от млад Gorgosaurus libratus който запазва съчленените задни крайници на два едногодишни динозавъра caenagnathid в коремната си кухина“, се казва в проучването.

„Плячката е селективно разчленена и консумирана в две отделни събития на хранене“, добавя той.

Това откритие предоставя пряко доказателство за промяна в диетата на тиранозавридите.

По-конкретно, това показва, че младите тиранозаври може да са ловували по-малки динозаври, докато станат достатъчно възрастни, за да се хранят с мегатревопасни динозаври.

„Това е първият път, когато такова добре запазено съдържание на стомаха е открито в скелета на голям вид тиранозавър“, Дарла Зеленицки, съавтор на изследването, каза.

„Добре известно е, че тиранозаврите са се променили много по време на растеж, от стройни форми до тези здрави, трошащи костите динозаври, и ние знаем, че тази промяна е свързана с поведението на хранене“, добави Зеленицки.

Динозавърът е тежал около 700 паунда, което е само около 10% от масата на възрастен.

Изследователите също смятат, че динозавърът е починал на възраст между пет и седем години.

Според проучването вкаменелостта е била открита за първи път в Провинциалния парк на динозаврите, Канада през 2009 г.

„Скалата в гръдния кош беше премахната, за да се разкрие скритото вътре“, според съавтора на изследването Франсоа Териен.

„Ето, ето, пълните задни крака на две малки динозаври, и двете под една година, присъстваха в стомаха му“, добави Териен.

Източник: thesun.co.uk