Рационирането на захарта в ранна детска възраст намалява по-късния риск от сърдечни заболявания с 20%
Ограничената консумация на захар в ранна детска възраст доста понижава риска от сърдечни болести по-късно в зрелост, съгласно нов разбор на здравните досиета на хора, родени преди и след края на рационирането на захарта по време на войната в Обединеното кралство през 1953 година
Честотата на няколко сърдечно-съдови болести, в това число инсулт, инфаркт и сърдечна непълнота, е понижена с повече от 20 на 100 при хора, които са живели с нормиране в утробата и като бебета, спрямо малко по-млада група, заченати и родени незабавно откакто захарта стана свободно налична в Обединеното кралство.
Международен проучвателен екип от университети в Китай и Европа проучва здравни данни от 63 000 участници в изследването на UK Biobank, които са родени сред октомври 1951 година и март 1956 година
По време на нормирането, въведено през 1940 година по време на Втората международна война надбавката на всеки беше 8 унции на седмица (около 32 г на ден). Средната консумация на захар се е удвоила в границите на една година след края на нормирането през септември 1953 година
Резултатите от този „ натурален опит “, докладван в BMJ, „ акцентират изгодата за сърцето от политиките в ранен живот, фокусирани върху дозирането на захарта през първите хиляда дни след зачеването “, пишат създателите. Изследването е финансирано от Общинския проучвателен фонд на Гуанджоу.
Изследователите показаха, че бременните и кърмещите дами в Съединени американски щати през днешния ден употребяват повече от 80 g добавена захар дневно – повече от три пъти предложеното количество – „ пораждайки опасения по отношение на евентуалното излагане на неподходяща среда за плода “.
Новото изследване се основава на предходни проучвания, финансирани от Националния институт по опазване на здравето на Съединени американски щати и оповестени преди година в Science, което откри, че дажбирането на захар в Обединеното кралство понижава в ранния живот риска на диабет в зрелост с 35 % и високо кръвно налягане с 20 %.
Авторите на BMJ заключиха, че тази връзка с диабета и кръвното налягане изяснява към 30 % от понижения риск от сърдечни болести заради ограничавания банкет на захар.
Азим Маджид, професор по първична грижа и публично здраве в Imperial College London, който не е взел участие в изследването, разяснява: „ Изследването е методологично мощно със постоянни статистически корекции за демографията, генетиката, здравето на родителите и география. “
Основно ограничаване обаче беше „ разчитането на историческо систематизиране като сурогат на действителния банкет на захар, което не беше непосредствено измерено за всеки участник “, сподели той.
Маджид сподели, че констатациите съответстват добре с доказателства от скотски модели и изследвания при хора за фетално програмиране. Те също по този начин ускориха насоките на Световната здравна организация за отбягване на храни и питиета с високо наличие на добавени захари в ранна детска възраст.
Дел Станфорд, старши диетолог в British Heart Foundation, сподели, че новото проучване акцентира нуждата от рекламни ограничавания на държавното управление на Обединеното кралство за храни с високо наличие на мазнини, сол и захар, които би трябвало да влязат в действие през януари.
Но Гюнтер Кунле, професор по хранене и храна просвета в университета в Рединг, беше повече скептично надъхан към документа на BMJ. „ Невъзможно е да се отделят резултатите от дажбирането на захарта от другите политики по това време “, сподели той. „ Не е уместно да се създава политика. “