Астрономите забелязват нови малки луни около Нептун и Уран
Снимка: apnews.com
AP News | 2024-02-23 | 23:40:48

Астрономите забелязват нови малки луни около Нептун и Уран

ВАШИНГТОН (AP) — Астрономите откриха три неизвестни досега луни в нашата слънчева система — две допълнителни луни, обикалящи около Нептун, и една около Уран.

Отдалечените малки луни бяха забелязани с помощта на мощни наземни телескопи в Хавай и Чили и бяха обявени в петък от Центъра за малки планети на Международния астрономически съюз.

Последните данни поставят Нептун на 16 известни луни, а Уран на 28.

Една от новите луни на Нептун има най-дългото известно орбитално пътуване досега. Отнема около 27 години на малката външна луна, за да направи една обиколка около Нептун, огромната ледена планета, която е най-отдалечена от слънцето, каза Скот Шепърд, астроном от Института за наука Карнеги във Вашингтон, който помогна за откритието.

Новата луна, обикаляща около Уран, с приблизителен диаметър от само 5 мили (8 километра), вероятно е най-малката от луните на планетата.

„Подозираме, че може да има още много по-малки луни“, които тепърва ще бъдат открити, каза той.

___

Отделът по здравеопазване и наука на Асошиейтед прес получава подкрепа от Научната и образователна медийна група на Медицинския институт Хауърд Хюз. AP е единствено отговорен за цялото съдържание.

Източник: apnews.com