Мъглявина с форма на кон получава своя близък план в нови снимки от телескопа Webb на НАСА
Снимка: apnews.com
AP News | 2024-04-29 | 22:40:35

ДАЛАС (AP) — Космическият телескоп Webb на НАСА разкри най-резките досега изображения на част от мъглявина с форма на кон, показващи „грива“ с по-фини детайли.

Мъглявината Конска глава в съзвездието Орион е на 1300 светлинни години. Една светлинна година е близо 6 трилиона мили (9,7 трилиона километра).

Открит преди повече от век, прякорът му произлиза от поразителния му външен вид – тънък стълб от газ и прах, който прилича на кон, вдигнал глава .

Последните инфрачервени изображения на Webb, публикувани в понеделник, заснеха върха на Horsehead с по-големи детайли, осветяващи облаци от студени водородни молекули и подобни на сажди химикали. Тези бляскави снимки могат да помогнат за прецизиране на разбирането на астрономите за мъглявината, която действа като разсадник за големи звезди.

Конската глава е любима цел на космически обсерватории, включително космическия телескоп Хъбъл. Миналата година европейският космически телескоп Euclid направи нови снимки на мъглявината.

___

Отделът по здравеопазване и наука на Асошиейтед прес получава подкрепа от Научната и образователна медийна група на Медицинския институт Хауърд Хюз. AP е единствено отговорен за цялото съдържание.

Източник: apnews.com