Тази гигантска газова планета е пухкава и подпухнала като захарен памук
Снимка: apnews.com
AP News | 2024-05-14 | 22:40:18

Тази гигантска газова планета е пухкава и подпухнала като захарен памук

КЕЙП КАНАВЕРАЛ, Флорида (АП) — Астрономите идентифицираха планета, която е по-голяма от Юпитер, но изненадващо пухкава и лека като захарен памук.

Екзопланетата има изключително ниска плътност за размера си, съобщи международен екип във вторник. Газовите гиганти в нашата слънчева система - Юпитер, Сатурн, Уран и Нептун - са много по-плътни.

„Планетата в основата си е супер пухкава“, защото е направена предимно от леки газове, а не от твърди вещества, казва в изявление водещият автор Халид Баркауи от Масачузетския технологичен институт

Учените казват, че отклонение като WASP-193b е идеален за изучаване на неконвенционално планетарно формиране и еволюция. Планетата беше потвърдена миналата година, но отне допълнително време и работа, за да се определи нейната последователност въз основа на наблюдения с наземни телескопи. Смята се, че се състои предимно от водород и хелий, според проучване, публикувано в Nature Astronomy.

Планетата се намира на около 1200 светлинни години. Една светлинна година е 5,8 трилиона мили. Това е втората най-лека екзопланета, открита досега въз основа на нейните размери и маса, според изследователите.

___

Отделът по здравеопазване и наука на Асошиейтед прес получава подкрепа от Научната и образователна медийна група на Медицинския институт Хауърд Хюз. AP е единствено отговорен за цялото съдържание.

Източник: apnews.com